شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۶۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ساعت ۱۲:۵۳
رئیس شورای هماهنگی های بانک های خراسان شمالی عنوان کرد:

۲ هزار میلیارد ریال، مطالبات معوق ۱۳ بانک استان/تضاد بخش نامه های بانک مرکزی با برنامه اقتصاد مقاومتی

رئیس شورای هماهنگی های بانک های خراسان شمالی گفت: 13 بانک استان عضو کمیسیون بانک های دولتی و خصوصی مجاز خراسان شمالی هستند که این بانک ها در حال حاضر دو هزار و 640 میلیارد ریال مطالبه معوق دارند.
2 هزار میلیارد ریال، مطالبات معوق 13 بانک استان/تضاد بخش نامه های بانک مرکزی با برنامه اقتصاد مقاومتی,
حسن صابری، رئیس شورای هماهنگی های بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: بانک ها، بخشی از تیم اقتصادی دولت هستند که تکلیف و وظیفه دارند در کنار دولت و مردم باشند و به ارائه خدمات بپردازند.
با این وجود، صابری تصریح کرد: واقعیت این است که منابع مالی بانک های عضو کمیسیون بانک های دولتی و خصوصی مجاز استان محدود و متقاضی برای دریافت تسهیلات از محل این مناع نیز بسیار زیاد است.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از منابع و مصارف این 13 بانک عضو کمیسیون یاد شده، پرداخت و گفت: در حال حاضر منابع این 13 بانک عضو کمیسیون 31 هزار و 590 میلیون ریال و مصارف این 13 بانک نیز 39 هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: 124 درصد از منابع این 13 بانک خرج شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: این 13 بانک دو هزار و 640 میلیارد ریال مطالبه معوق دارند.
وی در بخشی دیگر از سخن خود به درخواست های تسهیلاتی مردم از این 13 بانک اشاره کرد و گفت: عمده درخواست های تسهیلاتی در استان در زمینه دریافت تسهیلات خرد و خدمات هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه فقط 24 درصد از منابع بانکی این 13 بانک تسهیلات ارزان قیمت هستند، این بانک ها با مشکل در پاسخگویی به تمامی این تقاضاها روبرو هستند.
صابری همچنین با یادآوری این مطلب که بسیاری از صنعتگران استان نیز متقاضی دریافت تسهیلات با نرخ کمتر از 10 درصد هستند، پاسخگویی به تمامی آنان امکانپذیر نیست و پیشنهاد می کنم که از محل وجوه اداره شده به این صنعتگران، پاسخ داده شود.
افزون بر این، وی به دستور العمل بانک مرکزی در زمینه استمهال یک ساله بدهی های معوق و مسقف به 10 میلیارد ریال برای بنگاه های کوچک و متوسط نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از موارد، استمهال یک ساله چاره ساز نیست و باید استمهال برای بیش از یک سال مدنظر قرار گیرد و برای بدهکاران بیش از 10 میلیارد ریال نیز چاره ای اندیشیده شود.
وی خواستار شد: مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس، تغییر این شرایط را از بانک مرکزی مطالبه کنند.
رئیس شورای هماهنگی های بانک های خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به برنامه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: دستور العمل ها و بخش نامه هایی که بانک مرکزی ابلاغ کرده است با روح اقتصاد مقاومتی تضاد دارد.
وی گفت: نمی شود که مصوبه 3 و مصوبه 4 از این دستورالعمل هریک بر موضوعاتی تاکید کنند که با یکدیگر مغایرت داشته باشند.
صابری افزود: با توجه به اینکه این نقد را به بانک مرکزی اعلام و مکاتبه کرده ایم، هنوز پاسخی را دریافت نکرده ایم.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک