شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۶۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ساعت ۱۷:۵۴
قوامی خواستار شد:

جلوی واگذاری سه صنعت استراتژیک خراسان شمالی را بگیرید/موانع اداری پیش روی اجرای ۲۶ پروژه استان رفع شوند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سه صنعت مهم و استراتژیک خراسان شمالی در دستور واگذاری از طریق برگزاری مناقصه قرار گرفته اند، خواستار خروج این سه صنعت از لیست واگذاری ها شد.
جلوی واگذاری سه صنعت استراتژیک خراسان شمالی را بگیرید/موانع اداری پیش روی اجرای 26 پروژه استان رفع شوند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: عده ای تلاش کردند تا سه صنعت مهم و استراتژیک استان شامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، کارخانه لوله گستر و مجتمع صنعتی آلومینیای جاجرم در لیست واگذاری ها قرار گیرند که متاسفانه در حال حاضر این صنعت در دستور واگذاری ها قرار گرفتند.

قوامی سرنوشت تعطیلی کارخانه ماشین سازی اراک پس از انجام واگذاری اش را خاطرنشان کرد و گفت: دغدغه ما این است که این سه صنعت پس از واگذاری ها به سرنوشت کارخانه ماشین سازی اراک گرفتار شوند، حال مخالف واگذاری این سه صنعت مهم استان هستیم.

وی با یادآوری این مطلب که وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز مخالف واگذاری این سه صنعت است، خواستار خروج این سه صنعت از لیست واگذاری ها شد.

وی اذعان کرد: در صورتیکه در آینده این صنایع پس از انجام واگذاری ها، تعطیل شوند، زمینه ورود چینی ها به اقتصاد کشور فراهم می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح های توسعه ای این سه صنعت هنوز تکمیل نشده اند و درصورتیکه قصد جدی بر واگذاری است، خواهان این هستیم که این سه صنعت پس از تکمیل طرح های توسعه ای اشان به اشخاص اهل یعنی به کارکنان این صنایع که از دولت مطالبه دارند، واگذار شوند.

قوامی در بخشی دیگر از سخن خود به سفر هیات دولت به استان که در سال گذشته انجام شد، اشاره کرد و گفت: با سفر هیات دولت به استان برای خراسان شمالی اجرای 26 پروژه مصوب شد که متاسفانه اجرای آنها به علت گرفتاری در موانع اداری بر روی زمین مانده اند.

وی خاطر نشان کرد: راه آهن نقاب- اسفراین- بجنورد از جمله این 26 پروژه مصوب بود که برای اجرای آن اختصاص 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی مصوب شد.

وی افزود: این اعتبار به علت موانع اداری هنوز اختصاص نیافته است.

افزون بر این، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به منابع و مصارف بانک ها اشاره داشت و گفت: 62.5 درصد از نقدینگی بانک های کشور در بانک های استان تهران و مابقی در سایر بانک های کشور متمرکز شده اند که این اوضاع از نبود یک الگوی استقرار نقدینگی بهینه در سطح بانک های کشور حکایت دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کل مبلغ سپرده های بانک های استان حدود دو هزار و 700 میلیارد تومان است درحالیکه مصارف بانک های استان بیش از سه هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با این اوضاع، بانک های استان قدرت اعطای تسهیلات کمتری را دارند، گفت: به همین علت است که تاکنون مصوبه سفر رهبری در استان در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان به منظور اشتغالزایی بر روی زمین مانده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خواستار شد: دولت به صورت اورژانسی به این وضعیت استان های محروم رسیدگی کند.

قوامی در خاتمه با اشاره به رتبه 30 کشوری خراسان شمالی در زمینه تولید ناخالص ملی، اظهار کرد: این اوضاع، اوضاع مناسبی نیست و این وضعیت، شرایط خراسان شمالی را برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی با دشواری روبرو می کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک