یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۶۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ساعت ۱۵:۴
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

افتتاح ۱۰ پروژه عمرانی انتظامی در هفته ناجا/کشف یک تریلیونی رباخواری، فرار مالیاتی و تسهیلات غیر مجاز بانکی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هفته ناجا از 9 مهر ماه جاری آغاز می شود، اعلام کرد: طی این هفته 10 پروژه عمرانی انتظامی استان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.
افتتاح 10 پروژه عمرانی انتظامی در هفته ناجا/کشف یک تریلیونی رباخواری، فرار مالیاتی و تسهیلات غیر مجاز بانکی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره اظهار کرد: از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری به استان همچنین ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی ناجا 10 پروژه عمرانی انتظامی در سطح استان احداث شدند که در هفته ناجا به بهره برداری می رسند.

سردار مظاهری عنوان کرد: پاسگاه های تیتکانلو، قاضی، تنگه ترکمن، یکه صعود و ستاد فرماندهی گرمه از جمله این 10 پروژه عمرانی انتظامی هستند که برای احداث آنها 25 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی در ادامه به تشکیل پرونده های جرم در سطح استان اشاره کرد و گفت: طی نیمه نخست سال جاری 32 هزار و 23 فقره پرونده از جرایم مختلف در سطح ستادهای انتظامی استان تشکیل شدند.

وی تصریح کرد: طی نیمه نخست سال جاری پنج فقره جرم خشن و در مدت مشابه آن در سال گذشته نیز 13 فقره جرم خشن از جمله قتل رخ داده اند که نیروی انتظامی این جرایم را کشف کرد.

سردار مظاهری افزود: طی نیمه نخست از سال جاری و سال گذشته نیز هیچ سرقت مسلحانه و آدم ربایی در سطح استان رخ نداده است.

وی در ادامه به وقوع سرقت ها اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری دو هزار و 743 فقره سرقت و در مدت مشابه آن در سال گذشته نیز هزار و 945 فقره سرقت رخ داد.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری 10 هزار و 70 نفر سارق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری هفت باند سارقان اماکن، احشام، وسائط نقلیه، لوازم داخل خودرو و سیم و کابل نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی و اموال به سرقت رفته نیز به مال باختگان تحویل شدند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سارقان احشام از یک واحد دامداری در فاروج که در سال 93 اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند، شناسایی شدند یا خیر؟ اعلام کرد: این سرقت مسلحانه نبوده بلکه زورگیری بوده است و متهمان این سرقت شناسایی و تحویل مراجع قضایی خراسان رضوی شده اند.

افزون بر این، وی از کشف جرم رباخواری، فرار مالیاتی و تسهیلات غیر مجاز بانکی به مبلغ یک تریلیون و 91 میلیارد و 269 میلیون ریال در سطح استان طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

این مسئول درباره رباخواری یادآور شد: با مراجعه دو شاکی دو فقره پرونده رباخواری تشکیل شد که این دو شاکی در مقابل مبلغی وجه از دو رباخوار چک و مدارکی را به عنوان وثیقه به آنان می دهند که این رباخواران نیز از این وثایق سوء استفاده می کنند.

وی همچنین از وقوع 589 فقره جرم جعل و کلاه برداری به مبلغ 55 میلیارد ریال طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: 534 فقره جرم جعل و کلاه برداری رخ داده شده، کشف و 540 نفر نیز دستگیر شده اند.

در عین حال، وی به تشکیل 391 فقره پرونده قاچاق کالا و دستگیری 338 نفر متهم در سطح استان طی شش ماه نخست سال جاری اشاره داشت و گفت: برخی از این کالاها شامل اقلام دارویی، آرایشی، بهداشتی، سیگار، پوشاک، لوازم خانگی، برنج، گندم، احشام، سلاح، مهمات، مشروبات الکلی و گوشی تلفن همراه بوده اند که 15 میلیارد ریال ارزش ریالی این اقلام قاچاق کشف شده، بوده اند.

سردار مظاهری در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به اجرای 366 طرح منطقه ای مبارزه با مواد مخدر در سطح استان طی نیمه نخست سال جاری، اعلام کرد: طی این مبارزه انجام شده یک تن مواد مخدر کشف، 13 باند واردکننده و توزیع کننده مواد مخدر همچنین هزار و 558 قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: اغلب قاچاقچیان دستگیر شده، واردکنندگان مواد مخدر صنعتی بوده اند که در ورودی شهرستان فاروج دستگیر شده اند.

وی خاطر نشان کرد: 680 معتاد پر خطر نیز دستگیر و 365 نفر از آنان به مراکز نگهداری معتادان استان تحویل شدند.

با این وجود، فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: باید بر روی نگهداری، عدم برگشت و درمان معتادان بیشتر سرمایه گذاری شود.

وی همچنین به رد رشوه 72 میلیون و 500 هزار ریالی از سوی شش افسر جزء و پنج درجه دار نیروی انتظامی طی نیمه نخست سال جاری اشاره کرد همچنین افزود: در نیمه نخست سال گذشته نیز 23 میلیون و 950 هزار ریال رشوه به 11 افسر جزء و هفت درجه دار پیشنهاد شد که آنان این رشوه ها را نپذیرفتند.

افزون بر این، وی به تشریح برنامه های هفته ناجا نیز پرداخت و گفت: با آغاز هفته ناجا 85 برنامه فرهنگی و اجتماعی و 80 برنامه ارتباط با مردم از طریق کانال های مختلف از رسانه ها از سوی نیروی انتظامی استان برگزار خواهد شد.

سردار مظاهری، از جمله این برنامه ها را اعزام کارشناسان نیروی انتظامی به سطح مدارس، برگزاری نشست های علمی و تخصصی با موضوعات اجتماعی و امنیتی، ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم، ارائه مشاوره های حقوقی و قضایی به مردم، برگزاری پیاده روی عمومی، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و برگزاری مراسم صبح گاهی مشترک نیروهای مسلح طی هفته ناجا برشمرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک