شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۶۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ساعت ۹:۱۰
مدیر کل آموزش پرورش خراسان شمالی خبر داد:

استخدام ۱۷۰ نفر در آموزش و پرورش خراسان شمالی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از استخدام 170 نفر در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: به زودی در کل کشور 10 هزار نفر جذب خواهند شد که تعداد 170 نفر سهمیه استان خراسان شمالی است.
استخدام 170 نفر در آموزش و پرورش خراسان شمالی,
براتعلی حاتمی مدیر کل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگارعصر اترک اظهارکرد: این تعداد بر اساس نیازسنجی استان انجام شده که جذب آن ها از طریق آزمون سازمان سنجش خواهد بود.
وی با بیان اینکه امسال، سال خوبی برای معلمان استان بود، افزود: در سال جاری بخش زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب شده است و از محل ماده 28 تعداد 450 نفر جذب شدند.
حاتمی ادامه داد: همچنین حق التدریسی های سال های گذشته نیز جذب شدند، همین امر باعث شد تا بحث کمبود معلم در استان تا حدی برطرف شود.
مدیر کل آموزش و پرورش اظهار داشت: در دولت دهم تمامی افرادی که جذب نهضت سواد آموزی شده بودند جذب آموزش و پرورش شدند و با مصوبه مجلس دیگر آموزش و پرورش حق ندارد نیروی خارج از ضابطه جذب کند و جذب نیرو تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.
حاتمی گفت: مربیان نهضت سواد آموزی، قراردادی با اداره کل آموزش و پروش نداشتند و تنها در ازای حق زحمه خود مبلغی دریافت می کنند.
 وی تاکید کرد:  آموزش و پرورش تعهدی درقبال استخدام این افراد ندارد و اعتراض این افراد برای این شیوه بوده که در حوزه اختیارات ما نیست.
وی در ادامه گفت: امسال 300 نفر از مربیان پیش دبستانی ها را هم جذب کردیم که بیشتر این افراد در مانه و سملقان و راز و جرگلان بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: سال گذشته سهمیه خراسان شمالی در جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان استان 85 نفر بود که با پیگیری های همکاران در مرحله اول این تعداد به 170 نفر و در مرحله دوم به 210 نفر افزایش پیدا کرد.
حاتمی با اشاره به اینکه تمامی بدهی حق التدریسی ها پرداخت شده و مشکل بیمه آنها کاملا حل شده است، گفت: امسال تنها 40 نفر از حق التدریسی ها از استخدام باز مانند که رشته های تحصیلی آنان متناسب با نیاز ما نبود.
وی تعداد کل دانش آموزان استان را 160 هزار نفر اعلام کرد و افزود:  تعداد کلاس اولی ها در استان  حدود 250 نفر افزایش پیدا کرده است که تقریبا نزدیک به 1 درصد می شود.
 حاتمی گفت: تعداد پیش دبستانی ها نسبت به پارسال 50 نفر رشد داشته است که البته ممکن است تغییر کند .
وی عنوان کرد: بنای آموزش و پرورش استان این است که تمامی دانش آموزان را جذب کند و همکاران ما حتی در خانواده هایی که از ادامه تحصیل دانش آموزان ممانعت می کنند حضور پیدا خواهند کرد و از این امر جلو گیری می کنند.
وی تصریح کرد: در بعضی از روستاهای استان تعداد دانش آموزان کم است و امکان ایجاد کلاس وجود ندارد که با راه اندازی مراکز شبانه روزی این مشکل را حل کرده ایم.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک