دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۵۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ساعت ۱۳:۳
اترک نیوز بررسی می کند؛

داستان آنهایی که نقد مسئولیت را به نسیه نمایندگی باختند

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال با استقبال گسترده کاندیداها از جریان های مختلف سیاسی همراه شد به طوری که برخی نام گلریزان ثبت نام را برآن نهادند در این میان خبر استعفای مسئولین در جایگاه هایی از جمله فرمانداری شهرستان ها، مدیر کلی دستگاه های اجرایی و عضویت شورای شهرها را نیز شاهد بودیم.
داستان آنهایی که نقد مسئولیت را به نسیه نمایندگی باختند,
به گزارش اترک نیوز، در این دور از انتخابات شاهد استعفای دو فرماندار و سه مدیر کل بودیم که از این میان یک فرماندار مستعفی و یک مدیر کل استانداری توانستند اکثریت آرای مردم را کسب کنند و به عنوان نماینده انتخاب شوند.
با این وجود بسیاری از مسئولین با استعفایشان ریسکی بزرگی را پذیرفتند. سئوالی که اینجا مطرح می شود این است که این قدرت ریسک پذیری مسئولینی از این دست در رها کردن پست فعلی خود و جدال برای رقابت‌های انتخاباتی مجلس از کجا آمده بود؟ آیا این افراد اطمینان به راهیابی به مجلس داشتند و یا شاید هم مطمئن بودند اگر در انتخابات پیروز نشوند جایگاه قبلی شان محفوظ خواهد بود؟!
اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید  کسانی که نسیه نمایندگی مجلس را به  نقد پست‌های سازمانی و دولتی ترجیح دادند اما نتوانستند اکثریت رای اعتماد مردم را کسب کنند این روزها به چه کاری مشغول هستند.
در این گزارش به بررسی جایگاه این کاندیداهای در سه حوزه انتخابیه خراسان شمالی شامل حوزه بجنورد، گرمه و جاجرم، رازو جرگلان، مانه و سملقان، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین می پردازیم.
در ابتدا به وضعیت دونماینده فعلی حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان که هر چند جزو کسانی که از مسئولیت های قبلی استعفا داده اند نیستند، می پردازیم  و در ادامه دیگر کاندیداها مورد بررسی قرار می گیرد.
موسی الرضا ثروتی؛
موسی الرضا ثروتی که سه دوره نمایندگی مردم حوزه بجنورد، گرمه و جاجرم ، راز و جرگلان، مانه و سملقان را برعهده داشت در برای چهارمین بار در دهمین دوره انتخابات مجلس نیز شرکت کرد اما این دوره در لیست دونماینده منتخب این حوزه قرار نگرفت.
وی بازنشسته وزارت کشور است و به گفته خودش در هرکاری که نیاز باشد آماده خدمت رسانی است که البته از سوی دولت پیشنهادات کاری نیز داشته که فعلا قصد رسانه ای کردن آن را ندارد.
قاسم جعفری؛
قاسم حعفری نماینده فعلی مردم حوزه بجنورد، گرمه و جاجرم، رازو جرگلان، مانه و سملقان که برای دومین بار وارد گود انتخابات شد اما نتوانست اکثریت آرا مردم را کسب کند.وی قبل از انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم این حوزه ، ریاست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی را بر عهده داشت. این نماینده مجلس نیز گویا پیشنهاداتی برای بر عهده گرفتن پست هایی را داشته است اما خودش علاقه مند است پس از اتمام دوران نمایندگی ملت به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و مدرس دانشگاه ادامه فعالیت دهد.
محمود ثمینی؛
محمود ثمینی شش ماه قبل از انتخابات فرمانداری شهرستان بجنورد را برعهده داشت که از این سمت استعفا داد وی که در دوره هشتم انتخابات مجلس نیز سابقه کاندیدایی را داشت نتوانست در این دوره نیز اکثریت آرا را کسب کند. وی هم اکنون به عنوان کارشناس امور شوراهای روستایی دفتر امور روستایی خراسان شمالی مشغول به فعالیت است.
سیدمحمد لنگری؛
سیدمحمد لنگری برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد وی قبل از انتخابات مدیرکلی آموزش و پرورش استان را برعهده داشت که استعفا داد وی هم اکنون به عنوان دبیر آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است.
سید محمد پاکمهر؛
سید محمد پاکمهر نیز برای سومین بار از حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد. وی که سابقه فرمانداری شهر بجنورد را در کارنامه داشته، اما پیش از انتخابات به عنوان پزشک عمومی مشغول به فعالیت بود و هم اکنون نیز در همین شغل فعالیت می کند.البته به نقل از یکی از رسانه های استان وی یکی از گزینه های اصلی برای بر عهده گرفتن سکان شهرداری بجنورد است.
محمد کرمانی؛
این کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه بجنورد و شهرستان های مضمم نیز که نخستین دوره ای بود که وارد این گود می شد نیز قبل از نامزدی مجلس، معاون منابع انسانی پتروشیمی های کشور بود و هم اکنون نیز در همین جایگاه مشغول به فعالیت است.
محمد وحیدی؛
محمد وحیدی نیز اولین دوره ای بود که وارد گود انتخابات شد وی قبل از انتخابات دبیری آموزش و پرورش، مدرسی دانشگاه های فرهنگیان و کوثر را برعهده داشت که هم اکنون نیز به کار خود در همین سمت ها ادامه می دهد.
سید ابراهیم حسینی؛
این کاندیدای انتخابات دهم مجلس برای اولین بار کاندیدای انتخابات شد. وی قبل از شرکت در انتخابات مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بود و هم اکنون نیز معاون اداره مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه و تعجارت خراسان شمالی است.
میر علم سیدی؛
میرعلم سیدی نیز برای اولین بار کاندیدای انتخابات مجلس شده است.وی قبل از کاندیداتوری قائم مقام دادگستری خراسان شمالی را برعهده داشت و هم اکنون نیز در کسوت قضاوت در مشهد فعالیت می کند.
 
حوزه انتخابیه شیروان
علی جدی؛
علی جدی قبل از کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه شیروان مدیریت مجموعه صنعت نساجی آستان قدس را برعهده داشت و همچنین عضو شورای شهر نیشابور بود. این کاندیدا نیز پس از کسب نکردن اکثریت آرای مردم هم اکنون نیز مدیر مجموعه صنعت نساجی آستان قدس است.
حسین آفریده؛
حسین آفرید به عنوان دومین دوره در انتخابات مجلس شرکت کرده است وی که سابقه یک دور نمایندگی مردم شیروان را نیز در کارنامه دارد امسال نتوانست از فیلتر تایید صلاحیت شورای نگهبان عبور کند. آفریده که قبل از انتخابات ریاست دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر را برعهده داشت که هم اکنون نیز در همین جایگاه قرار دارد.
قربانعلی اسدی؛
اسدی دیگر کاندیدای حوزه انتخابیه شیروان در مجلس دهم بود که برای اولین بار وارد گود انتخابات مجلس می شد وی قبل از ورود به این حوزه دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بود و هم اکنون نیز به کار خود ادامه می دهد.
 
حوزه انتخابیه اسفراین
حجت الاسلام محمد جواد طیبی؛
حجت الاسلام طیبی نیز که برای اولین بار از حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین کاندیدای انتخابات مجلس شده بود پیش از این مشاور استاندار در امور امنیتی و همچنین مدیرکلی حراست استان را برعهده داشت. وی پس از انتخابات مسئولیت کارگروه های تخصصی شورای دستگاه های نظارتی استان را برعهده دارد.
محمد رضا حاتمی ؛
محمد رضا حاتمی دیگر کاندیدای انتخابات مجلس دهم از شهرستان اسفراین برای دومین بار کاندیدای انتخابات مجلس شد وی قبل از حضور در این عرصه عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیرکل منابع انسانی و امور رفاهی دانشگاه تهران بوده و هم اکنون نیز در همین سمت قرار دارد.
امان الله حسین پور؛
امان الله حسین پور نیز برای اولین بار از حوزه انتخابیه اسفراین نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد. حسین پور قبل از انتخابات مدیر کلی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی را بر عهده داشت. وی هم اکنون به عنوان مشاور مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی البته بدون صدور حکم مشغول به فعالیت است که گفته شده منتظر دریافت حکمی برای ادامه کار در تهران است.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک