دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۵۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ساعت ۱۴:۱۵
رئیس انجمن صنفی دفاتر و گردشگری خراسان شمالی عنوان کرد:

گنجینه فرهنگ ها در لیست بازدید گردشگران قرار گرفت/میزبانی خراسان شمالی از گردشگران داخلی و خارجی در فروردین ۹۵

رئیس انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی گفت: فرهنگ و طبیعت خراسان شمالی به عنوان بسته های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شده است که استان نیز در گام نخست، میزبان شماری از گردشگران اروپایی بود و آنان نیز از حیات وحش استان به وجد آمدند.
گنجینه فرهنگ ها در لیست بازدید گردشگران قرار گرفت/میزبانی خراسان شمالی از گردشگران داخلی و خارجی در فروردین 95,
پیام مهنانی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد: خراسان شمالی هر ساله شاهد عبور بسیاری از مسافران گذری است که آنان از استان به منظور سفر به خراسان رضوی تردد می کنند و استان نیز از حضور آنان شاید سهم بسیار ناچیزی داشته باشد.
مهنانی در ادامه با بیان اینکه استان به جذب مسافران انبوه نیاز ندارد که از حضور آنان به فرهنگ و طبیعت خود آسیب بزند، تصریح کرد: بلکه خراسان شمالی برای بهره مندی از ثروت صعنت گردشگری باید به مقصد گردشگران تبدیل شود.
وی عنوان کرد: خراسان شمالی از وجود پارک های طبیعی خود، جنگل های هیرکانی و تورانی اش، حیات وحش اش همچنین قومیت های کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ خود که دارای فرهنگ های متنوع و صنایع دستی مختلف هستند، ظرفیت بسیار ویژه ای برای تبدیل به مقصد گردشگران را دارا است.
به گفته وی، با توجه به ظرفیت های گردشگری یاد شده در استان، خراسان شمالی می تواند میزبان طبیعت گردان، گردشگران علاقمند به بازدید از آثار تاریخی همچنین گردشگران علاقمند به بازدید از فرهنگ های قومیتی مختلف باشد که از حضور این گردشگران استان بتواند از صنعت گردشگری، ثروت سازی کند.
مهنانی در ادامه با اشاره به اینکه برخی عقیده دارند که ابتدا باید برای جذب گردشگران، زیرساخت های عمرانی آماده سازی شوند، اذعان کرد: به عقیده بنده این خلاءها، نمی توانند مانع جذب گردشگران شوند زیرا زمانیکه استان که به مقصد گردشگری تبدیل شود، گروه های گردشگرانش مشخص و متناسب با آن گروه ها نیز شرایط برای میزبانی تعریف می شود.
وی در بخشی دیگر از سخن خود برنامه ریزی بازاریابی گردشگری را اولویت نخست برای جذب گردشگران به استان برشمرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان برای تحقق این هدف با دفاتر گردشگری استان رایزنی کرده که در همین راستا یک دفتر گردشگری برنامه های خود را بر جذب گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است.
وی تصریح کرد: این دفتر گردشگری با تهیه بسته های فرهنگی و طبیعتی گردشگری مبتنی بر ظرفیت های محیط طبیعی و فرهنگی ویژه اش در سمینارها و جشنواره های گردشگری داخل و خارج از کشور به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی شرکت کرده است و به برنامه نیز ادامه می دهد.
رئیس انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی همچنین افزود: این دفتر گردشگری درصدد است تا تورهای گردشگری برای تورگردانان و راهنمایان گردشگری کشور برای جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز برگزار کند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: رئیس کنون انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور طی بازدیدی که از برخی از ایلات عشایری استان همچنین روستاهای منطقه جرگلان داشت، استان را بسیار پر جاذبه برای گردشگری برشمرد.
وی یادآور شد: این مهمان همچنین گفت که جرگلان نیز در زمان باقی مانده است و برای گردشگری بسیار بکر و پرجاذبه است.
افزون بر این، مهنانی اعلام کرد: طی معرفی هایی که از استان در جشنواره ها و سمینارهای گردشگری داشته ایم، خراسان شمالی در نوروز 95 میزبان سه گروه 20 تا 30 نفره از گردشگران ایرانی و در فروردین ماه نیز میزبان سه گروه گردشگر اروپایی برای بازدید از حیات وحش و مناطق مختلف استان خواهند بود.
علاوه بر این، وی عنوان کرد: دانشگاه های استان نیز با جذب دانشجویان خارجی می توانند به بازویی بسیار مهم برای جذب گردشگران خارجی به استان تبدیل شوند.
رئیس انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی در خاتمه به سایر دفاتر گردشگری استان که تنها به اعزام مسافر به دیگر نقاط اقدام می کنند نیز توصیه کرد: از این دفاتر خواستار هستم که بر جذب گردشگران به استان معطوف شوند و در این زمینه برنامه ریزی کنند.
انتهای پیام/ق
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک