پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۳۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ساعت ۱۳:۳۲
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد:

بررسی نهایی دومین جانمایی منطقه ویژه اقتصادی استان؛ به زودی/تصمیمات غیر تخصصی تاوان دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه اخیرا انتخاب زمین های مجاور پتروشیمی خراسان برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی استان پیشنهاد شده است، اعلام کرد: طی هفته آینده یک تیم کارشناسی برای بررسی این منطقه و اخذ تصمیم نهایی به استان سفر خواهند کرد.
بررسی نهایی دومین جانمایی منطقه ویژه اقتصادی استان؛ به زودی/تصمیمات غیر تخصصی تاوان دارد,منطقه ویژه اقتصادی+ پتروشیمی خراسان + تاوان + شهرک صنعتی
محمد حسین علی نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی اترک نیوز درباره تعیین تکلیف استقرار منطقه ویژه اقتصادی استان اظهار کرد: در گذشته برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی استان، زمین های منطقه شهرک صنعتی بیدک پیشنهاد شده بود که در همین راستا برای استقرار این منطقه 350 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی استان در نظر گرفته شد.
علی نیا افزود: سازمان محیط زیست استان نیز اعلام کرد این اراضی نباید در محدوده حریم شهر بجنورد باشند که در همین راستا محدوده حریم این زمین ها در منطقه شهرک صنعتی بیدک برای منطقه ویژه اقتصادی استان مشخص و در نهایت 250 هکتار برای این منطقه به شرکت شهرک های صنعتی استان واگذار شد.
به گفته وی، با توجه به اینکه تصویب نهایی برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی استان در منطقه شهرک صنعتی بیدک، داشت به نتیجه می رسید که اخیرا مدیریت پتروشیمی استان، موضوع استقرار منطقه ویژه اقتصادی استان در زمین های مجاور و تحت تملک پتروشیمی را پیشنهاد داده اند.
وی در این باره عنوان کرد: مجموعه پتروشیمی خراسان، اجرای پروژه جی پی پی که نیاز به سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد و در عین حال ارزش افزوده بسیار زیادی را نیز به همراه خواهد داشت، در دستور کار قرار داده است، با این وجود، این مجموعه درصدد است این پروژه مشمول معافیت مالیاتی شود بنابراین در صورتیکه این مجموعه در حریم منطقه ویژه اقتصادی قرار گیرد از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد شد.
این مسئول در ادامه گفت: آنان پیشنهاد داده اند که منطقه ویژه اقتصادی در مجاورت این مجموعه پتروشیمی احداث شود تا آنها در محدوده این منطقه ویژه اقتصادی قرار گیرند، در غیر این صورت ترجیح می دهند که طرح جی پی پی را در منطقه دیگری از کشور اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان استانی خواستار هستند تا طرح جی پی پی که فرصت اشتغال بسیار زیادی را برای استان فراهم خواهد کرد در استان اجرایی شود، گفت: در این راستا مسئولان استان جلساتی را برگزار کردند تا برای این پیشنهاد تصمیم گیری شود که در همین راستا، مقرر شد استانداری با وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین ریاست مناطق ویژه و آزاد کشور مکاتبه کند تا نسبت به انتخاب زمین های مجاور پتروشیمی استان به عنوان بخش دوم منطقه ویژه اقتصادی استان و برای حضور صنایع پایین دستی مورد ارزیابی و بررسی کارشناسانه قرار گیرد.
وی اعلام کرد: هفته آینده از استان تهران یک تیم کارشناسی برای بررسی میدانی از این زمین ها و بررسی موضوع پیشنهاد شده، سفر خواهند کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در خاتمه در پاسخ به این سوال که مردم خراسان شمالی در گذشته به دلیل اتخاذ برخی از تصمیمات غیر تخصصی، تاوان سنگینی را متحمل شدند، حال با توجه به تشریح این موضوع چه اطمینان خاطری را به مردم خواهید داد؟ عنوان کرد: بر انجام مطالعات کارشناسانه، تخصصی و فنی برای تصمیم گیری منطقی و صحیح تاکید جدی داریم.
علی نیا تصریح کرد: هر چند در حال حاضر فشارهایی نیز اعمال می شود تا پیشنهاد دوم هر چه زودتر عملیاتی شود، با این وجود، تلاش بر این است که طبق مقرارت عمل شود و تصمیمات باید تخصصی و کارشناسانه باشد زیرا تصمیمات غیر تخصصی، تاوان دارد.
انتهای پیام/ق
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک