شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی شهید رضا وطنی

شهید رضا وطنی فرزند احمد در سال ۱۳۴۱/۱۰/۱ در روستای تازه قلعه بجنورد به دنیا آمد.
برگی از زندگی شهید رضا وطنی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید رضا وطنی فرزند احمد در سال ۱۳۴۱/۱۰/۱ در روستای تازه قلعه بجنورد به دنیا آمد.

دوران کودکی مشغول درس خواندن بود از لحاظ اخلاق فردی مؤمن و مهربان بودند و همیشه لبخند به لب داشتند بیشتر اوقات به فکر فراگیری قرآن و کتاب‌های اسلامی بودند تحصیلات را تا سال سوم راهنمایی ادامه دادند در مراسم مذهبی و انقلابی حضور فعال داشتند و ارادت خاصی به ائمه اطهار و بقیه اهل بیت بخصوص به امام راحل داشتند.

آرزوی دیرینه‌اش سرافرازی اسلام و مسلمین، پیروزی حق بر باطل و برقرای عدل در جامعه اسلامی بود قبل از انقلاب به دلیل حکومت نظامی اسم ایشان به ند مأمور ساواک داده شد که ایشان را مورد ازار و شکنجه قرار می‌دادند در دوران بعد از انقلاب در کلیه راهپیمائی‌ها و حتی بسیج دانش آموزی شرکت داشتند شغل ایسان کشاورزی و برخی اقات هم سیم کشی ساختمان نیز انجام می‌دادند.  

 به گفته ایشان از قول شهید مطهری شهادت تزریق خون است بر پیکر جامعه تا موقع شهادت مجرد بودند و در عملیات جنوب شرکت نموده با اصابت گلولهبه صورت در محلی به نام شلمچه در تاریخ ۱۳۶۵/۲/۱۰ به خیل شهداء پیوستند مسئولیت ایشان در این عملیات دیده بانی خمپاره انداز بود که با یک بار اعزام به جبهه به شهادت رسیدند و پیکر پاکش را در زادگاهش روستای ایوب به خاک سپردند.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک