شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ساعت ۱۲:۵۱
نماینده اسبق بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

سپاه پاسداران از متن مردم است

نماینده اسبق بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ویژگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که از متن مردم و در واقع زائیده انقلاب است.
سپاه پاسداران از متن مردم است,

قاسم جعفری،در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: ویژگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که از متن مردم و در واقع زائیده انقلاب است.

وی با بیان اینکه شاید نیروی نظامی‌ای که اینگونه از دل مردم بلند شده باشد در دنیا تقریبا به این سبک نداشته باشیم، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی تشکیل شد که انقلاب اسلامی یک نهاد کاملا نوپا و تازه بود و خطرات زیادی هم آن را تهدید می‌کرد گرچه ما این اذعان کامل را داریم که الحمدالله بدنه اصلی ارتش هم فرزندان همین مردم بودند.

نماینده اسبق بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واقع یک نهاد مردم نهاد است که یک بازوی قوی به نام بسیج دارد که در جنگ توانایی خودش را و اینکه چقدر ظرفیت دارد و چگونه حافظ مملکت است را هم ثابت کرد.

این مسئول اضافه کرد: نیروهای نظامی ما باید قدرتمند می‌شدند امروز شما می‌بینید که دنیا بر همین مبنا دارد می چرخد هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند ماهیت استکبار و قدرت حاکم بر جهان بر اساس نفاق پیش می‌رود یعنی دم از حقوق بشر و فرهنگ و گفتمان و انسانیت و این‌ها می‌زنند اما در عمل می‌گویند چون ما زور داریم همه باید از آنچه ما اعلام می‌کنیم، تبعیت کنند.

وی عنوان کرد: یک نمونه واضح از این تفکر را در روزهای اخیر شاهد هستیم که در حالی ۱۹۳ کشور درخواست کردند که دولت مستقل فلسطین ایجاد شود اما در شورای امنیت سازمان ملل، دیدیم که از ۱۵عضو در واقع ۱۲ رأی مثبت و دو عضو رای ممتنع دادند و این تنها آمریکا بود که نابخردانه و در اقدامی ضد انسانی و دور از عدالت از حق وتو استفاده کرد و نگذاشت این اتفاق بیفتد چراکه تمام حرف آمریکایی‌ها این است که ما قدرت داریم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز ما می‌بینیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اگر نبود منطقه پر از تروریست‌های داعش و سایر تروریست‌هایی که در دهه‌های مختلف توسط آمریکا پرورانده شدند، می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در افغانستان، پاکستان و عراق دیدیم که استکبار داعش را برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه تشکیل داد و  در تمام این‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به میدان رفت.

این مسئول تصریح کرد: سوریه و لبنان مصداق بسیار بارز و روشن هستند اگر در سوریه مستشاران نظام ما و دستان تدبیر شهید القدس حاج قاسم‌ها، حاج حسین همدانی‌ها، سردار زاهدی‌ها و امثال این‌ها نبود کاملا به قول خراسانی‌ها مانند کباب شاندیزی الان دست تروریست‌ها و قدرت‌ها در حال بلعیده شدن بود.

جعفری گفت: ما می‌ینیم که جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه اصلی خودش که در مبانی دینی ما تاکید می‌کند قانون اساسی ما هم بر آن تاکید دارد به یاری مظلوم و ایستادن در مقابل ظالم می پردازد و  امروز چه کسی می‌تواند انکار کند که بزرگترین ظلم که داخل آن هستیم غصب حق مردم مظلوم فلسطین است.

وی اظهار کرد: چه کسی در برابر مصیبت‌هایی که برای ملت فلسطین به ویژه در این شش ماه برای مردم مظلوم غزه ایجاد کردند، ایستاده و  جبهه مقاومت را چه کسی ایجاد کرد چه کسی کمک کرد،  تعبیر زیبایی را که امروز رهبر معظم انقلاب داشتند و آن این بود که مسئله اصلی این اراده ملت ایران است که امروز به دنیا تزریق شده است که در مقابل استکبار باید ایستاد.

جعفری بیان کرد: فارغ از اینکه ما چند تا موشک زدیم چقدر پهپاد فرستادیم چقدری از اینها با چه هدفی رفت برای رسیدن به هدف و اصابت بود اعمال این اراده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و سپاه قدس ماست ک می‌بینیم که امروز چقدر زیبا معادلات بین المللی را تغییر دادند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که رژیم صهیونیستی که یک روز اسمش را لشکر شکست ناپذیر می‌خواندند، امروز یا جرات نمی‌کند مقابله کند یا اگر هم خرابکاری‌های تروریستی انجام می‌دهد جرات به عهده گرفتن مسئولیت خرابکاری‌هایش را ندارد.

وی افزود: چرا که از این اقتدار در واقع واهمه دارد و آمریکا به عنوان قدرت به قول خودش بزرگ و به تعبیر بعضی‌ها کدخدا بارها پیام داده است که ما در این حوادث و در زدن کنسولگری ایران شرکت نمی‌کنیم یعنی وقتی آمریکایی‌ها حساب کارشان را می‌کنند معنایش خیلی واضح است که دیگران پیام ما را به خوبی دریافت می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: گرچه ما طالب صلح هستیم و رفتارمان مبتنی بر آرامش و صلح است اما جنگ بلدیم،  به اسرائیل هم توصیه نمی‌کنیم که به ایران حمله کند.

وی گفت: در تمام این‌ها نیروی نظامی جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش دارد و همانطور که حضرت امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، در خط مقدم به عنوان بازوی مقتدر نظام است و هم در بزنگاه‌هایی که باید به مردمان کمک کند خودش را نشان داد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک