جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ساعت ۹:۵۷

مشکل دسترسی به محوطه ریوی با ورود دستگاه قضایی رفع شد

مشکل ورود و خروج گردشگر به محوطه باستانی ریوی با ورود دستگاه قضایی حل شد.
مشکل دسترسی به محوطه ریوی با ورود دستگاه قضایی رفع شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک از سملقان، مشکل ورود و خروج گردشگر به محوطه باستانی ریوی با ورود دستگاه قضایی حل شد.

 محوطه تاریخی ریوی که گفته می‌شود با تداوم استقراری حدود ۱۵۰۰ سال درگذشته به‌عنوان یکی از شهرهای مهم دوران هخامنشی در شمال شرق کشور، شناخته می‌شده و مساحتی معادل ۱۱۰ هکتار داشته است در نتیجه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های منظم انجام شده از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با همکاری مؤسسه باستان‌شناسی آلمان در قالب «پروژه باستان‌شناسی ریوی» طی چند سال اخیر هم اکنون در ردیف یکی از کانون‌های مستعد و متمرکز جذب گردشگر با دسترسی مناسب و بعلاوه از جمله عوامل ارتقای میزان آگاهی‌ها و شناخت افراد از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در استان به شمار رود.

 طبق گزارش‌های واصله از دیرباز تسطیح بخش‌هایی از اراضی مزروعی واقع در این منطقه توسط تعدادی از کشاورزان و استقرار سه کوره آجرپزی و همچنین بروز اختلافاتی در حوزه مالکیت و منافع ناشی از آن در مسیر سایت گردشگری «محوطه تاریخی ریوی» عملاً امکان دسترسی سهل و آسان گردشگران به این محوطه باستانی را با محدودیت‌هایی مواجه نموده بود.
با ورود قاطعانه دستگاه قضایی و پیگیری‌های جدی دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان و سپس تجلی جلوه‌هایی از مشارکت سازنده و همراهی‌ها، مساعدت‌ها و همکاری‌های منسجم و هماهنگ از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط کلیه مستحدثات جاری قلع‌وقمع و مقرر شد امکانات و تجهیزات مربوطه نیز از این محدوده خارج و به مکان دیگری منتقل شود که خوشبختانه با اتخاذ تدابیر متخذه و تمهیدات یاد شده، مشکلات مبتلا به نحو مقتضی مرتفع شد.

 

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک