دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۴ - ساعت ۱۲:۴۳
خطیب نماز جمعه شیروان:

حمله به کنسولگری ایران نشانه ترس اسرائیل است

امام جمعه شیروان گفت: در چند روز گذشته رژیم صهیونیستی غلطی کرد و به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد که این حمله به فرموده رهبری بی‌پاسخ نخواهد ماند، البته این نشانه ترس و ضعف صهیونیست‌ها است.
حمله به کنسولگری ایران نشانه ترس اسرائیل است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن حسین تکمیلی در خطبه‌های عبادی نماز آدینه این هفته اظهار داشت: ماه شوال ابتدائش با عید سعید فطر آغاز می‌شود و این ماه بعد از ماه رمضان که ماه تقوا و بندگی است، موجب کرامت و برکت این ماه می‌شود.

امام جمعه شیروان با بیان این‌که بالاترین ارزشی که اسلام برای انسان در نظر گرفته تقوا است، اظهار داشت: هر چه تقوای انسان بیشتر باشد ارزشش در نزد خدا و مردم نیز بهتر است، لذا تقوا بهترین خط‌کش برای قضاوت انسان‌ها است.

وی ماه مبارک رمضان را ماه نزدیک شده به تقوا شمرد و گفت: در ماه مبارک رمضان به تقوا نزدیک شدیم و چون ماه بعدی آن شوال است، لذا ماه شوال، ماه مکرمی است.

خطیب نماز جمعه شیروان افرود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که به همه انسان‌ها کرامت داده‌ایم و برترین موجودات انسان را قرار دادیم، به انسان قوّت، قدرت و اختیار دادیم، به انسان روح مجردی دادیم که می‌تواند مقامات عالیه را بدست آورد اما این کرامت، کرامت ذاتی است و زحمتی برای آن کشیده نشده است. اما یک کرامت دیگری هم برای انسان در نطر گرفته شده است که کرامت اکتسابی است که وجه تمایز انسان با دیگران است.

حجت‌الاسلام تکمیلی اظهار کرد: سه ویژگی برای کرامت انسان وجود دارد که امیرالمومنین علی(ع)، حُسن خلق و برخورد خوش اخلاقانه با مردم و خانواده، کنترل خشم و در آرامش تصمیم گرفتن و اقدام کردن و گذشت از دیگران را معرفی می‌کنند.

امام جمعه شیروان در خطبه‌های سیاسی این هفته ابراز داشت: همانطور که تقوای فردی مهم است، تقوای اجتماعی، تقوای سیاسی، تقوای اقتصادی نیز مهم است. اگر فردی تقوای اجتماعی را در جامعه رعایت نکند موجب انتشار گناه در آن جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید به وظیفه خود خوب عمل کنند و با مردم نیز مهربان باشند، مهربانی با مردم وظیفه مدیران است که اینها همان تقوای اجتماعی است و مردم در سایه مدیران این چنینی تقوای اجتماعی را حس خواهند کرد.

رئیس شورای زکات شهرستان شیروان در بحث جنایات اسرائیل غاصب گفت: اسرائیل جنایتکار سال‌ها با دروغ خودش رو قدرت برتر معرفی کرد اما امروز روزهاست که در مقابل یک جبهه شبه نظامی بنام حماس مغلوب است.

امام جمعه شیروان تاکید کرد: بیداری اسلامی، گفتمان انقلاب و بیداری جبهه مقاومت به حدی است که بساط کفر و استکبار را به هم ریخته است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین تکمیلی در باره حمله نظامی این رژیم جعلی به کنسولگری ایران در دمشق، تصریح کرد: اشتباه بزرگ این رژیم جعلی در روزهای گذشته حمله به سفارت ایران در دمشق بود که البته نشانه ترس و ضعف آنها است، اما رهبری با قدرت و قوت اعلام کردند که اسرائیل تنبیه خواهد شد و این تهدید ایران تمام جبهه کفر به ترس وا داشته است.

وی ادامه داد: ترس رژیم غاصب چند نکته دارد، اول این‌که ایران حرفی بزند به آن عمل خواهد کرد، دوم نشان می‌دهد اسراییل خبیث توان مقابله با ایران ندارد و جرات نخواهد کرد کاری انجام دهد برخلاف ترسوهای داخلی که نگران جنگ هستند، لذا آدم جنایتکار باید تنبیه شود چون جلی‌تر خواهد شد.

امام جمعه شیروان با اشاره به این‌که روز به روز که می‌گذرد، فرهنگ کثیف تمدن غربی با دروغ‌های حقوق بشر، دفاع از حقوق زن و ...در دنیا آشکار می‌شود، افزود: برخی دولت‌های اسلامی با این همه جنایت باز هم سکوت کردند، اما مردم آگاه شده‌اند و به خیابان‌ها آمدند حتی مردم آمریکا نیز در این رابطه راهپیمایی داشتند ولی کشورهایی مثل عربستان، ترکیه، اردن، مصر و ... با وجود مسلمان بودن به اسرائیل کمک تسلیحاتی می‌کنند.

حجت‌الاسلام تکمیلی در پایان با تبریک روز ارتش، به عفاف و حجاب پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع حجاب و پدیده بی‌حیایی آزار دهنده است. جامعه ما جامعه ایمانی است، جمعیت‌هایی که نمازهای عید فطر، راهپیمایی‌ها و شب های قدر دیدید همه از این وضعیت ناراحتند.

وی ادامه داد: باید با این بی‌حیایی برخورد شود، لذا از بیانیه نیروی انتظامی در بخورد با بی‌قانونی و بی‌عفتی سپاسگزارم؛ لذا هم حمایت می‌کنیم و هم تقاضا می‌کنیم از مدیران مرتبط، دادستانی، مجموعه قضایی و همه ادارات به پای کار بیایند و مردم نیز بی تفاوت نباشند تا تقوای اجتماعی را در جامعه ببینیم.

انتهای خبر/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک