یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۴ - ساعت ۷:۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

مراجعه ۳۱۵۲ مصدوم تروما به بیمارستان‌های خراسان‌شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین بیش از ۳۰۰۰ مصدوم تروما و حوادث ترافیکی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.
مراجعه ۳۱۵۲ مصدوم تروما به بیمارستان‌های خراسان‌شمالی,

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان، جواد شاهین‌فر اظهار داشت: از ۲۹ اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جدید، ۲۲ هزار و ۷۱۳ نفر با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه، از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند. در مدت یاد شده ۳ هزار و ۱۵۲ مصدوم ترومایی و ترافیکی به اورژانس‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، همچنین در این بازه زمانی ۳ هزار و ۵۳۷ بیمار تنفسی، هزار و ۹ بیمار قلبی، ۵۹ مورد سکته مغزی و هزار و ۶۷۰ مورد گوارشی به اورژانس مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز، ۶۰ مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت زیرمجموعه دانشگاه به مراجعان، خدمات سلامت محور ارائه کردند، عنوان کرد: در این مدت بیش از ۶۴ هزار خدمت به مراجعان ارائه شده است. یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت از مادران باردار است که از بیست و نهم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جدید، ۳ هزار و ۵۹۹ رسیدگی به مادران باردار توسط رابط سلامت مادران انجام و ۴ هزار و ۹۷۰ خدمت ارئه و ۹۷۰ مادر به پزشک ارجاع شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، افزود: کادر بهداشتی دانشگاه در این ایام با آمادگی کامل در این مراکز، خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها را به مردم و مهمانان نوروزی ارائه کردند.

شاهین‌فر با بیان اینکه ۲۷ مرکز دندانپزشکی دانشگاه نیز در این ایام خدمت ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از هزار مراقبت دهان و دندان در این مدت انجام و ۶۸۲ خدمت ارائه شده است، همچنین ۱۲۸ نفر در گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال از خدمات وارننیش فلوراید بهره مند شده‌اند.

وی همچنین به کشیک‌های ۲۴ ساعته کنترل و رصد بیماریها در تعطیلات نوروز اشاره کرد و ذکر کرد: خدمات آنی جهت پیشگیری از هاری انسانی شامل شستشوی محل گزش، تزریق واکسن هاری به تناسب نیاز به مراجعین ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت شناسایی و درمان زودهنگام بیماری‌های مهم دوره نوزادی عنوان کرد: خدمات غربالگری نوزادان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در ۳۵ مرکز کشیک ارائه و تعداد ۳۹۳ نوزاد با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت از نظر ۲بیماری مهم کم کاری تیروئید، فنیل کتونوری (بیماری متابولیک ارثی) غربالگری شدند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت اعلام شده، با حضور فعال بیش از۲۲ نفر از روانشناسان در ایام تعطیلات نوروز ۱۸۲ خدمت آموزشی و مشاوره روانشناختی سلامت و ۲۰۹ ویزیت روانشناختی توسط پزشکان مراکز جامع سلامت شهری وروستایی انجام شد. در این مدت ۶ هزار و ۵۸۰ بازرسی با حضور کارشناسان بهداشتی دانشگاه انجام، ۵۸۴ اخطاریه صادر و بیش از ۸ هزار کیلوگرم موارد فاسد و تاریخ مصرف گذشته از چرخه مصرف خارج شده است.

شاهین‌فر افزود: در این مدت تعداد ۳۴۷ مورد آزمایش pcr بیماری کووید، ۲۷ مورد رپید تست کووید، ۷ مورد واکسیناسیون کووید و ۲ هزار و ۹۸۹ واکسیناسیون متداوم انجام شده است. از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۶۰۵ مورد نوزاد نیز در ۶ بیمارستان دانشگاه متولد شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تامین سلامت مردم در ایام نوروزی بی‌وقفه ادامه داشت، از حضور و تلاش کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک