جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ - ساعت ۱۵:۲
امام جمعه شهرستان شیروان:

قدس از با عظمت‌ترین روزها در دنیا است

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: قدس یکی از روزهای با عظمت دنیا است که موجب شد تمام دنیا تکان داده شود.
قدس از با عظمت‌ترین روزها در دنیا است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک از شیروان، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی درخطبه‌های نماز جمعه روز قدس ضمن تشکر از مردم شهرستان برای حضور باشکوه خود در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه اظهار داشت: در ابتدای خطبه خود همه را به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات دعوت کرده زیرا یکی از مهم‌ترین برکات روزه گرفتن، تمرین تقوا است، تقوایی که به تعبیر بسیاری از روایات مجموعه‌ای از کارهای خوب و دیدن خداوند بزرگ در تمام مراحل زندگی است.

حجت‌الاسلام تکمیلی ادامه داد: کسی که خود را در هر لحظه از زندگی در محضر خداوند متعال ببیند به مرتبه تقوا رسیده است لذا خداوند در بیان احکام روزه، ثمره آن را تقوا گفته است.

وی افزود: کسانی که اهل تقوا هستند مستند به آیه ۱۷۷ سوره بقره دارای خصلت‌هایی همچون با ایمان بودن، اهل توجه به دیگران به ویژه نیازمندان و ایتام، پرداختن زکات که واجب است برهمه مسلمانان مانند زکات فطریه که هرکس برای خود و کسانی که تحت تکفل او هستند باید  پرداخت کند و شرط قبولی عبادت‌های ماه مبارک رمضان است.

وی در خصوص ویژگی افراد با تقوا ادامه داد: ابرار کسانی هستند که وفای به عهد دارند و در پایان آیه نتیجه گرفته می‌شود که وجود این ویژگی ها انسان را به مقام تقوا می‌رساند.

تکمیلی گفت: اصالت مقام اِبرار و بالاترین درجه آن در پیامبراکرم(ص) و اهل بیت ایشان است و ما باید در این خصوص با آنها سنخیت داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان شیروان در خطبه سیاسی خود گفت: ما باید تقوای اجتماعی و رعایت حدود الهی داشته باشیم که از تقوای فردی اهمیت بیشتری دارد.

تکمیلی گفت: اگر میخواهیم کسی را به عنوان نیرو یا مدیر و مسئول انتخاب کنیم باید بادقت تمامی اعمال او را بررسی کرده و مورد توجه خود قرار دهیم که اگر مناسب نبود انتخاب نکرده و یا اگر از قبل انتخاب شده بود اورا عزل و برکنار کنیم زیرا اگر کوتاهی از آن شخص دیده شود، کوتاهی او مورد توجه ما نیز خواهد شد.
تکمیلی ادامه داد: اگر این مراقب‌ها در هر اداره و سیستمی باشد در زیر مجموعه‌های آن نیز شکل می‌گیرد و موجب تقوای اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام تکمیلی در خصوص روز قدس گفت: روز قدس یکی از روزهای باعظمت در دنیا است که موجب آن شد تمام دنیا تکان داده شود و ثمرات طوفان انقلاب اسلامی، محاسبات استکبار را در دنیا به‌هم ریخت.
امام جمعه شیروان اضافه کرد: با وجود برنامه و نقش‌های فراوان آمریکا و اسرائیل برای فراموشی حمایت کردن از مردم مظلوم، انقلاب اسلامی مردم دنیا را آگاه و حامی مردم فلسطین کرده است که یکی از آن وجود حمایت از مردم مظلوم در هر کجای دنیا، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و حمایت از آنها حمایت استراتژی نیست بلکه حمایت اعتقادی و دلی است.

وی افزود: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند تا تلاش مستکبران برای به حاشیه بردن و فراموشی فلسطین ناکام بماند و اینکه مسئله فلسطین، مسئله امنیت ایران است و اگر امروز قدمی برداشته‌ایم برای امنیت خودمان بوده است.

حجت ‌الاسلام تکمیلی گفت: قدس در روایات ما از مکان‌های مبارک، با قداست و جزو برترین مکان‌ها در اسلام است. پیامبر گرامی اسلام(ص) ۱۰ سال از مکه به سوی قدس نماز خوانده و ما از سوی مدینه که در ۱۵ رجب زمانی که پیامبر(ص) نماز ظهر را بجا می‌آورد جبرئیل شانه های آن حضرت را به سمت مسجد الحرام قرار داد وقبله را تغییر داد.

وی ادامه داد: بنا به سخن پیامبر اسلام(ص) قدس سرزمینی است که همه اموات در آنجا محشور می‌شوند و نماز خواندن در آنجا برابر ۱۰۰۰ رکعت است و اگر نتوانستیم در آنجا نماز بگذاریم هدیه‌ای بفرستیم که ثواب آن برابر با نماز خواندن در آنجاست.

خطیب نماز جمعه شیروان گفت: مکان پر فضیلت امروز مورد ظلم قرار گرفته که تاکنون بیش از ۳۲ هزار شهید که ۱۲ هزار آن کودک است قربانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل شده  ولی دنیا سکوت کرده، سکوت مرگبار دولت‌های اسلامی اما جبهه مقاومت بیدار شده است.

وی گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری طوفان الاقصی ننگی بر دامان صهیونیست زد که پاک نخواهد شد. این رژیم به هیچ کدام از قوانین بین المللی انسانی پایبند نبوده و نیست که نمونه آن حمله به کنسول‌گری ایران در سوریه است که نشان می‌دهد جنایت آنها از حد حیوانی هم گذشته و نشانه ضعف آنها است زیرا نتوانسته اند در برابر گروهک مقاوم غزه پیروز شوند. تقاضای ما از مسئولین مربوطه این است که پاسخ این جنایت سوریه را به نظام اسرائیل بدهند. 

وی افزود: جنایت اتفاق افتاده در چابهار و راسک ادامه شکست اسرائیلی ها و ترس آنها از جواب مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران است. مجموعه این اتفاقات نشان دهنده آبرو ریزی منافقین داخلی ما نیز است.

تکمیلی در خصوص انتقاد از منافقین داخلی گفت: آنهایی که تا خبری از اعدام منافقین در کشور بود گوشی را بدست گرفته و هشتگ های زیادی میزدند و حمایت می‌کردند  چرا حال در برابر این جنایت های آدم کشی سکوت کرده و حمایتی از آنها نمی‌کنند گویی اتفاقی نیفتاده است.

امام جمعه شیروان در پایان خاطر نشان کرد: فضای شهرستان در مدیریت باید آرام باشد و کسانی که فضای آرام شهر را بهم میریزند در واقع خیانت کار بوده اند،  مسئولین میراث‌دار خون شهیدان هستند و فضای خدمت، فضای دروغ و حاشیه نباشد، کار ها را در مسیر قانون و مصلحت مردم پیش ببرید و صادقانه عمل کنید زیرا خود مردم عزیز خدمات شما را می‌دانند.

انتهای خبر/ سیده معصومه علوی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک