جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ساعت ۷:۳۸
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

حیوان گزیدگی در خراسان‌شمالی ۶۶ درصد افزایش یافت

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵۲۳ مورد حیوان گزیدگی در تعطیلات نوروز امسال در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش را نشان می دهد.
حیوان گزیدگی در خراسان‌شمالی ۶۶ درصد افزایش یافت,

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان، فلوریا انفرادی اظهار کرد: برای تمامی این افراد که مورد حیوان گزیدگی واقع شدند اقدامات اولیه همچون تزریق واکسن، تجویز سرم ضد هاری و شست و شوی زخم انجام شده است.

وی با بیان اینکه آمار حیوان گزیدگی در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: بیشترین مورد حیوان گزیدگی مربوط به گزش سگ است.

انفرادی با اشاره به اینکه بیماری هاری از گزش حیوان به انسان منتقل می‌شود، گفت: امکان انتقال هاری از تمامی گوشت‌ خواران و پستانداران مانند سگ، گربه، روباه، گرگ و حیوانات علف خوار وجود دارد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر فردی دچار حیوان گزیدگی شود باید محل زخم و جراحت‌ها را شست و شو و بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی برای تزریق سرم و واکسن ضد هاری مراجعه کند.

انفرادی یادآور شد: مرکز درمان پیشگیری هاری واقع در سطح مراکز بهداشت شهرستا‌ن‌های استان شبانه‌روزی برای ارائه خدمات رایگان فعال است.

بیماری هاری جزو بیماری‌های خطرناک و لاعلاج است که در صورت ابتلای فرد به آن، درمانی وجود ندارد، لذا اقدامات درمانی باید برای همه افرادی که بدلیل حیوان گزیدگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، سریع انجام شود.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک