شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۲ - ساعت ۱۰:۴۴

۶۲ درصد اعتبارات عمرانی خراسان شمالی تخصیص یافت 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: پارسال ۱۲ هزار میلیارد ریال معادل ۶۲ درصد از اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافت.
۶۲ درصد اعتبارات عمرانی خراسان شمالی تخصیص یافت ,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، مرتضی بهزادفر اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی استان در این بازه زمانی مصوب شد که از این میزان ۶۲ درصد از منابع تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: ۹۱ درصد از این منابع به صورت نقد و ۹ درصد به صورت اسناد خزانه تخصیص یافت که امید می رود گامی برای سرعت دادن به اجرای طرح های عمرانی برداشته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم تسریع در اجرای طرح ها و زمان بهره برداری از آنها است.

وی خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه امسال نسبت به قانون بودجه، ۳۳ درصد رشد دارد، همچنین میزان اعتبارات تملک سرمایه ای استان در لایحه بودجه امسال نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲، ۸۲ درصد افزایش دارد.

بهزادفر افزود: میزان اعتبارات هزینه ای استان در اوایل سال گذشته بیش از هفت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بود که این رقم در پایان سال به هشت هزار و ۶۷۰ میلیارد افزایش یافت.

خراسان شمالی ۱.۱ درصد از جمعیت کشور را دارد و سهم استان از منابع و اعتبارات استانی در کشور ۲.۶ درصد است که این اعتبارات بیش از ۲ برابر نسبت جمعیتی جذب می شود.

این استان با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای خبر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک