شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ساعت ۹:۳
رئیس‌کل دادگستری استان خبر داد:

آزادی ۲۲۰ زندانی دارای محکومیت‌های مالی در خراسان‌شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به آزادی قطعی ۲۲۰ زندانی دارای محکومیت های مالی و یا مرتکب جرائم غیرعمدی در استان تا پایان نیمه اول اسفندماه سال جاری گفت: از این تعداد مددجو،۲۱۳ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده که جمعاً معادل ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به محکوم لهم و شکات بدهکار بودند.
آزادی ۲۲۰ زندانی دارای محکومیت‌های مالی در خراسان‌شمالی,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در نشست اعضاء ستاد دیه استان تصریح کرد: این مددجویان با توجه به گذشت شکات و محکوم لهم و صرف نظر آنان از مبلغ ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محکوم به و به علاوه قبولی اعسار تعدادی از آن ها از سوی قضات رسیدگی کننده در قبال مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین تأمین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از مسیر کمک های خیرین و نیکوکاران و حمایت های مالی ستاد دیه و از طرفی اعطاء تسهیلات بانکی به میزان سه میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان و با لحاظ مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آورده خود مددجویان یا خانواده های آنان از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند.

وی، کمک به هم نوع را آن هم در شرایط نامناسب معیشتی و مشکلات اقتصادی که بسیاری از افراد جامعه به نحوی از انحاء با آن مواجه هستند را نوعی ایثار و از خودگذشتگی توصیف و خاطرنشان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ارزش آن با هیچ معیارمادی قابل ارزیابی و مقایسه نیست.

براتی زاده افزود: مردم خراسان شمالی با تأمین کمک ۱۰میلیارد تومانی برگ زرین پرافتخار دیگری را ثبت و به منصه بروز رساندند و ثابت کردند که از نیروی قوی اراده و ایمان ناشی از انگیزه های خیرخوهانه و خداچسندانه بهره مند هستند که در روح و جوهر وجودی آنان کاملا نهادینه شده است.

وی با اشاره به جایگاه برتر و ممتاز استان در راستای اخذ رضایت شکات و محکوم لهم و فراهم ساختن موجبات صلح و سازش و مصالحه در پرونده های دارای محکومیت های مالی و جرائم غیرعمدی گفت: این مصالحه به نحوی بوده که طی آن شکات و محکوم لهم از بیش از ۵۰ درصد مطالبات مالی خود(محکوم به) صرف نظر کرده اند و این کار بسیار ارزشمندی است.

براتی زاده با بیان اینکه ۱۳۰ نفر از مددجویان دارای محکومیت های مالی و مرتکب جرائم غیرعمد استان با بدهی معادل ۸۴ میلیارد تومان همچنان در زندان های استان به سر می برند و منتظر دست های پرمهر مردم به ویژه افراد خیر و نیکوکار هستند از هم استانی ها خواست با ارائه کمک ها و حمایت های مالی خود در حد توان و استطاعت، زمینه های آزادی این افراد و بازگشت آنان به آغوش گرم خانوادهایشان را بیش از پیش فراهم و تسهیل کنند.

انتهای خبر /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک