پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ساعت ۱۶:۳۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت:  در سال ۱۳۹۹ سهم خراسان شمالی در حوزه مشاغل خانگی تنها پنج میلیارد تومان بود که در دولت سیزدهم این رقم در سال ۱۴۰۰، ۳۵ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱، ۷۷میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. 
سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان رسید,خراسان شمالی+بجنورد+مهدی اسلام خواه+اداره کار

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، مهدی اسلام‌خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی،  در همایش بصیرتی که با حضور جامعه کارگری و تولید خراسان شمالی برگزار شد اظهار کرد:  در سال ۱۳۹۹ سهم خراسان شمالی در حوزه مشاغل خانگی تنها پنج میلیارد تومان بود که در دولت سیزدهم این رقم در سال ۱۴۰۰، ۳۵ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱، ۷۷میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. 

وی با اشاره به افزایش این مبلغ به ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳،  افزود: این افزایش باعث بهره مندی حدود دو هزار و ۷۰۰ طرح ایجاد شغل برای هشت هزار و ۷۰۰ نفر در بخش‌های مختلف شد. 

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم از طریق ارائه آموزش‌ها و تسهیلات، سعی در حمایت از ایده‌ها، افکار،  خِرَد و توانمندی‌های مردم در سطوح خُرد و خانگی است. 

اسلام‌خواه گفت: امسال حدود ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار و ۶ درصد برای حدود ۶۷۰ شغل در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شد. 

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ جزء استان‌های اول کشور در حوزه کاهش نرخ بیکاری می‌باشد، عنوان کرد : در تابستان امسال نرخ بیکاری ۵/۱درصد بود که در مدت مشابه سال گذشته ۹/۲ درصد بوده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، مطالبات کارگری در پایان سال ۱۴۰۰ را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اکنون بیش از ۸۰ درصد کاهش در میزان مطالبات کارگری داریم. 

وی تصریح کرد: امسال حدود ۷۰درصد حوادث منجر به فوت و ۴۰ درصد از کل حوادث کاهش پیدا کرد. 

وی با اشاره به طرح کالابرگ گفت: تا امروز مردم بیش از یک هزار میلیارد تومان از اعتبار کالابرگ خود خریداری کردند. 

اسلام‌خواه تأکید کرد: دولت برای مادران باردار و شیردهی که در دهک اول هستند، ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان واریز می‌کند و همچنین مبلغ یک میلیون تومان برای خانواده‌های دهک یک تا پنج و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های دهک ۶ و هفت که کودک آن‌ها مشکل تغذیه دارد به صورت ماهیانه واریز می‌کند. 

وی اظهار داشت: ۸۴ درصد مردم استان جزء دهک‌های یک تا هفت می‌باشند که حدود ۴۷ درصد آن در دهک یک تا سه قرار دارند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به استان، ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای ورزشی تصویب شد.  

انتهای خبر/ی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک