جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ساعت ۱۳:۳۲
مشارکت خیران در بخش سلامت، آزادی زندنیان، کمیته امداد را بررسی کرد؛

قلب‌های مهربانی که گره‌گشایی می‌کنند

سنت نیکوکاری از دیرباز میان ایرانیان رواج داشته است، آن‌ها به مناسبت‌های مختلف سعی داشته‌اند تا به همنوعان خود کمک کنند. در این راستا به بهانه‌های مختلف کمک‌های خود را در قالب نذر و صدقه به نیازمندان ارزانی داشته‌اند.
قلب‌های مهربانی که گره‌گشایی می‌کنند,

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، برخی از افراد هزینه‌های یک سری مراسمات مرسوم خود را جهت کمک به نیازمندان و محرومین صرف کرده‌اند؛ مراسم‌هایی مانند گرفتن ختم در قالب سوم، هفتم، چهلم برای اموات و یا نذوراتی مانند سفره حضرت ابوالفضل به‌این‌ترتیب همان خرجی که قرار است در این مراسم‌ها انجام شود، جهت کمک به افراد مستمند صرف می‌شود.

فارغ از نیت خیرین که یا بر اساس اصول اخلاق انسانی و بشردوستی یا اصول‌دینی شکل‌گرفته باشد، خیرین هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و نتیجه کار آن‌ها، تأثیرات مثبت و سازنده‌ای برای فرد و جامعه در پی دارد که نمی‌توان از آن‌ها غفلت ورزید.

در استان خراسان شمالی نیز خیرین زیادی در کمک به نیازمندان پیش‌قدم شده اند به طوری که در ۱۷۷ مرکز نیکوکاری، کمک‌های نقدی و غیرنقدی انجام داده‌اند و همچنین در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، حوزه سلامت، بهزیستی، اهدای عضو، حوزه آّبرسانی، ساخت خوابگاه‌های دانشگاه کمک‌های شایان ذکری را برای مردمان این خطه انجام داده‌اند.

نیکوکاران به آزادی ۱۸۵ زندانی غیرعمد خراسان شمالی کمک کردند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا براتی‌زاده، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار کرد: این استان در زمینه کمک به آزادی زندانیان به نسبت جمعیت و گذشت شکات در رتبه ششم استان‌های کشور قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه نیکوکاران امسال در آزادی ۱۷۹ زندانی مرد و ۶ زندانی زن با جرائم مالی غیرعمد کمک کردند، افزود: بدهی این مددجویان ۹۰۵ میلیارد ریال بود.

براتی‌زاده تصریح کرد: شرایط آزادی این مددجوان باگذشت شکات و محکوم لهم به میزان ۴۵۳ میلیارد ریال، قبولی اعسار از سوی قضات رسیدگی‌کننده در قبال ۳۳۶ میلیارد ریال و تأمین ۷۶ میلیارد ریال کمک نیکوکاران فراهم شد.

 رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۲۷ نفر مددجو با محکومیت مالی و مرتکب جرائم غیرعمد با بدهی ۸۵۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان به سر می‌برند.

 

۱۴۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جذب شده است

 مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، اظهار کرد: به همت خیرین و مراکز نیکوکاری استان طی امسال ۱۴۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جذب و برای نیازمندان هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۶۸۸ فرد نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان جذب شده است، گفت: حضور خیرین در صحنه و فعالیت آن‌ها در فقرزدایی موجب افزایش امیدآفرینی در بین خانواده‌های نیازمند می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار و ۱۶۹ نفر نیازمند در سامانه ملی شبکه نیکوکاری ثبت شده‌اند، افزود: فعالیت‌های خودجوش مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، تقویت بعد مردمی خدمت‌رسانی به نیازمندان، هدفمندسازی فعالیت‌ها و هم‌افزایی در منابع موردنیاز برای خدمت‌رسانی بسیار مؤثر بوده است.

 این مقام مسئول، فعالیت‌های مراکز مردم‌نهاد در قالب مراکز نیکوکاری را در جریان‌سازی خیر و احسان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: افزایش میزان کمک‌های مردمی در خراسان شمالی نشان از حُسن اعتماد مردم و نیکوکاران به این مراکز است و در واقع این مراکز بازوان پرتوان و تشکل‌های مردمی مکمل فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

 الهی راد با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت، بیان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با فقر، توانمندی خانواده‌های نیازمند و توانمندی اقتصادی و فرهنگی آن‌ها است که بسیاری از مشکلات مددجویان را برطرف و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

 مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کنند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آن‌ها را مرتفع کنند که وجود مراکز نیکوکاری سبب شده روند زمانی رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.

الهی راد با بیان اینکه ۱۷۷ مرکز نیکوکاری در سطح استان و جود دارد، افزود: کمک‌های خیرین به‌صورت نقدی و کالا امسال ۱۴۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

نیکوکاران ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش سلامت خراسان شمالی کمک کردند

رضا آل‌طاها، رئیس اداره خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: خیرین در حوزه سلامت یک صد میلیارد ریال در بخش‌های خرید تجهیزات، اهدا زمین، ساخت همراه سرا و خرید تجهیزات(دستگاه الپارسکوپی، ترالی، پکیج گرمایش و سرمایش همراه سرا،کپسول اکسیژن) کمک کردند.

آل‌طاها اظهار داشت: از این میزان یک میلیارد ریال به صورت نقدی و مابقی خرید تجهیزات پزشکی بود که در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت.

 رئیس اداره خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مردم خواست با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان فرصت کمک به بیماران را از دست ندهند و در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

گزارش از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک