جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ساعت ۱۳:۱۸
در خراسان شمالی؛  

۸۶۲ هزار اصله نهال استاندارد میوه آماده عرضه شد 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در استان، با آغاز هفته درختکاری ۸۶۲ اصله نهال استاندارد میوه برای عرضه به عموم از محل جایگاه‌های فروش دارای مجوز از کمیته فنی استان آماده عرضه شده‌اند.  
 ۸۶۲ هزار اصله نهال استاندارد میوه آماده عرضه شد ,

صفدر صفدری در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک با گرامی داشت آغاز هفته درختکاری اظهار کرد: باغداری یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.  

صفدری اعلام کرد: برای آماده‌سازی استان به‌منظور تولید و عرضه نهال‌های باغی استاندارد، در سال جاری کمیته فنی نهال استان با حضور اعضایی از دفتر معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیر دفتر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همچنین کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تشکیل و جلسات مرتبط با این امر، برگزار و تصمیمات اتخاذ شدند.  

وی گفت: در این راستا، در سال جاری ۱۰ نهالستان بخش خصوصی در استان از این کمیته فنی مجوز تولید نهال را دریافت و نسبت به تولید نهال‌های باغی برای عرضه در هفته درختکاری امسال اقدام کردند.  
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: این نهالستان‌ها بیش از ۸۶۲ هزار اصله نهال میوه را تحت نظارت کمیته فنی نهال استان تولید و آماده عرضه کردند که ۵۴۵ هزار اصله نهال از آنها دارای برچسب شناسه نهال هستند.  

وی خاطرنشان کرد: این تولیدکنندگان، نهال‌ها را با سرمایه شخصی خود تولید کرده‌اند که این نهال‌های آماده عرضه شامل نهال انواع درختان دانه‌دار (از جمله سیب و گلابی)، درختان هسته‌دار (از جمله هلوجات و آلوجات) و درختان میوه‌های خشک (از جمله گردو و بادام) هستند که استانداردهای تولیدی لازم برای کاشت را دارند.  

صفدری در ادامه بیان کرد: این نهال‌های آماده شده برای عرضه در سطح استان از ۱۵ جایگاه فروش دارای مجوز از کمیته فنی استان به فروش می‌رسند.  

وی افزود: البته ۱۷ تقاضای جدید برای برپایی جایگاه‌های جدید فروش به کمیته فنی استان ارائه شده‌اند تا مجوز فعالیت دریافت کنند.  

این مسئول در ادامه با یادآوری این مطلب که این جایگاه‌های فروش توسط بخش خصوصی در سطح استان فعال شده‌اند، عنوان کرد: محل این جایگاه‌های فروش با نصب بنرها در محل ادارات جهاد کشاورزی شهرها به عموم معرفی می‌شوند.  

وی خاطرنشان کرد: در محل جایگاه‌های فروش نهال در استان مشخصات کیفیت و خصوصیات نهال‌ها نیز برای خریداران نصب شده‌اند.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه پایه تولید نهال یا پایه بذری و یا پایه رویشی است، عنوان کرد: تا به کنون در استان نهال با پایه رویشی که دارنده خصوصیات مادری است، تولید نشده است.  

صفدری تصریح کرد: در صورت تأمین منابع اعتباری می‌توان تولیدکنندگان نهال در استان را به پرورش نهال‌ها با پایه رویشی تشویق و ترغیب کرد.  

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک