پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ساعت ۱۳:۱۲
گزارش مردمی؛

تجلی مردم سالاری در دیار فرهنگ‌ها

مردم خراسان شمالی، گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها که سابقه درخشانی در حضور در عرصه‌های مختلف ملی دارند امروز بار دیگر در انتخابات ۱۴۰۲ با حضوری باشکوه با تبعیت از رهبری، برگ زرین دیگری را به ثبت رساندند.
تجلی مردم سالاری در دیار فرهنگ‌ها,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، اقشار مختلف مردم خراسان شمالی از رای اولی‌ها تا پیران سالخورده و سرد گرم روزگار چشیده پای صندوق‌های رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حاضر شدند.

یک رأی‌اولی در پای صندوق‌های اخذ رأی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: من و دوستانم ساعت هشت صبح همزمان با آغاز رأی گیری در شهرستان گرمه برای انجام تکلیف دینی‌مان به پای صندوق‌های رأی امده‌ایم تا به دشمنان نشان دهیم هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند.

این جوان گرمه‌ای با احساس خرسندی از اینکه به سن قانونی برای رای دادن رسیده است، گفت: امروز بسیار خوشحالم که می‌توانم در تعیین سرنوشت کشورم سهیم باشم.

مادر بجنوردی که با سه فرزند کوچک خود در شعبه اخذ رأی در محل مسجد انقلاب بجنورد حاضر شده بود در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» گفت: با سه فرزند کوچکم به پای صندوق‌های رأی آمدیم تا الگویی خوب برای فرزندانم باشم.

این مادر بجنوردی ادامه داد: امروز اول وقت پای صندوق‌های اخذ رای آماده شدم تا به فرزندانم بگوییم که وقتی بزرگ شدند آن‌ها هم به وظیفه دینی و شرعی خود که حضور در انتخابات است در اول وقت عمل کنند چراکه این وظایف هم مانند نماز که هرچه زودتر انجام شود ثواب بیشتری دارد اگر اول وقت انجام شودف بهتر است.
 

پیر مرد ۸۰ ساله شیروانی که با همسر خود در ساعات اولیه رأی گیری در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شده بودند در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» گفت:آمده‌ایم تا مشتی محکم بر دهان آمریکا و اسرائیل بزنیم و بگوییم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آن‌ها تاکید کردند: امروز به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی و دختر کاپشن صورتی آمده‌ایم تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنیم.
 

یک شهروند ترکمن شهرستان راز و جرگلان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: راه مشارکت بالا در پای صندوق‌های رأی می‌تواند همه جریان‌های مخالف ایران را در برابر اراده شکست‌ناپذیر مردم تسلیم کند.

وی ادامه داد: به تبعیت از مقام معظم رهبری برای پیروزی انقلاب اسلامی و برای کشورمان ایران رأی می‌دهیم تا در این امتحان الهی پیروز شویم.
 

همچنین امروز رای اولی‌هایی که برای بار اول در پای صندوق‌های اخذ رای آمده بودند از احساس شادی خود برای موثر بودن در تعیین سرنوشت خود و کشور گفتند.
 

پیرمرد ۸۵ ساله مانه و سملقانی که در یکی از روستاهای این شهرستان پای صندوق‌های رای حاضر شده بود هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همیشه اول صبح در شعبه اخذ رای حاضر می‌شدم و رای می‌دادم اما امروز بخاطر کسالت نتوانستم اول وقت به اینجا برسم و از این موضوع ناراحت هستم.

 

 

علی علیمردانی، جانباز گرمه‌ای نیز در آغازین دقایق شروع رای‌گیری در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده بود گفت: به نیابت از هم‌رزمان شهیدیم در پای صندوق‌های اخذ رأی آمده‌ام.


مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک