پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ساعت ۸:۴۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اعلام کرد:

تکمیل ۵۰۰ طرح ناتمام خراسان شمالی نیازمند ۱۰ همت اعتبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ طرح ناتمام در استان وجود دارد که تکمیل آنها با برآورد اعتباری حال حاضر نیازمند به تامین ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
تکمیل ۵۰۰ طرح ناتمام خراسان شمالی نیازمند ۱۰ همت اعتبار,

مرتضی بهزادفر در گفتگو با عصراترک درباره وضعیت طرح‌های ناتمام استان اظهار کرد: در استان، در حال حاضر ۵۰۰ طرح ناتمام وجود دارد که عمر متوسط آنها ۹ سال است.

بهزادفر با اعلام اینکه برای تکمیل آنها به تامین ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم درباره این طرح‌ها، کمک اعتباری برای تکمیل و سخت‌گیری در تصویب طرح‌های عمرانی جدید بوده است.
وی گفت: در دولت سیزدهم، استان خراسان شمالی بیشترین مجوز ماده ۲۳ را دریافت کرده که بیشتر در زمینه ایجاد فضاهای آموزشی بوده است.
افزون بر این، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از اخذ مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب از منطقه سرانی به شهر بجنورد نیز خبر داد و عنوان کرد: طی ۱۰ سال گذشته اخذ این مجوز برای اجرای این طرح در استان به طور مستمر پیگیری شده بود که سرانجام امسال این مجوز اخذ شد.
وی افزود: مسئولان ذی‌ربط استان در تلاش هستند که برای اجرای آن، تامین اعتبار در بودجه سال مالی ۱۴۰۳ محقق شود.
در عین حال، بهزادفر به اجرای طرح انتقال آب از منطقه پلنگ‌دره به شهر بجنورد نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر شبکه‌گذاری انتقال آب از پلنگ‌دره به شهر بجنورد در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح باید ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود که از سازمان برنامه و بودجه کشور قول تامین اعتبار آن اخذ شده است.
این مسئول افزود: از محل سفر رئیس جمهور به استان اختصاص ۴۵ میلیارد تومان به اجرای این طرح مصوب شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخن خود درباره وضعیت تامین اعتبار طرح‌های عمرانی استان در سال مالی ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: در این سال مالی، برای استان اختصاص مبلغ یک هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی مصوب شد که تا پایان بهمن‌ماه ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۵۸ میلیارد تومان اعتبار به صورت اسنادخزانه به استان اختصاص یافت.
 
اختصاص یک سوم از اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به استان
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی در ادامه به سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان نیز اشاره و عنوان کرد: مبتنی بر سفر انجام شده، برای استان اختصاص ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی طی مدت سه سال ( از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳) مصوب شد که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان آن به استان اختصاص یافته است.
بهزادفر درباره اختصاص اعتبار به استان از محل ردیف سفر رهبری نیز بیان کرد: سال گذشته از این ردیف اعتباری مبلغ ۴۵ میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۷۰۴ میلیارد تومان اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: پس از سفر مقام معظم رهبری به استان، هر ساله اعتبار مصوب به استان اختصاص یافته است.
این مسئول گفت: اولویت هزینه کرد اعتبار اختصاصی از محل ردیف اعتباری سفر رهبری برای تکمیل طرح‌های ناتمام آموزشی و مناطق محروم استان بوده است.
وی همچنین یادآور شد: البته احداث مرکز آموزش نجوم و احداث کتابخانه تخصصی نجوم در مرکز استان نیز با رویکرد تامین اعتبار از محل ردیف اعتباری سفر رهبری برای استان مصوب شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی در خاتمه اعلام کرد: استان در حال پیگیری است که پس از اخذ مالکیت بیمارستان ارتش بجنورد، تامین اعتبار برای ساخت بنای جدید بیمارستان ارتش را از محل اعتبار ردیف سفر رهبری اخذ کند.
 
انتهای خبر/ قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک