پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ساعت ۱۵:۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کرد:  

تقاضای آزادسازی امتیازهای طرح ناتمام سیمان سمنگان 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سازمان صمت استان به شرکت آستان قدس اعلام کرده است که در صورت نداشتن توجیه اقتصادی اجرای طرح سیمان سمنگان، معادن واگذار شده را آزادسازی کنید.  
تقاضای آزادسازی امتیازهای طرح ناتمام سیمان سمنگان ,

حسین حاجی بگلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک درباره تعیین تکلیف اجرای طرح سیمان سمنگان در شهرستان سملقان اظهار کرد: کلنگ اجرای این طرح با سرمایه گذاری شرکت آستان قدس در سال ۸۵ بر زمین خورد.  
حاجی بگلو افزود: تاکنون اجرای این طرح در استان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  
وی عنوان کرد: شرکت آستان قدس در مسیر اجرای این طرح، ادامه اجرای آن را ناتمام گذاشت و اعلام کرد که بهره برداری از آن توجیه اقتصادی ندارد و بازار محصول سیمان در کشور اشباع شده است.  
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این در حالی است که برای اجرای این طرح، ۱۰۳ هکتار زمین، تعدادی چاه آب و معادن، تحت اختیار این شرکت قرار گرفتند که تاکنون نیز آزادسازی نشده‌اند.  
وی اعلام کرد: سازمان صمت استان اخیرا به شرکت آستان قدس اعلام کرده است که در صورت نداشتن توجیه اقتصادی اجرای این طرح، معادن تحت اختیار را آزادسازی کند و یا اینکه طرح را در کنار سایر تولیدات سیمانی خود مورد بهره برداری قرار دهد.  
حاجی بگلو خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم که برای اجرای این طرح مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی کشور در اختیار شرکت آستان قدس قرار گیرد.  

کارخانه قند شیروان سرپا شد 
علاوه بر این، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی درباره مطالبات کارخانه قند شیروان و کمک به چرخه تولید آن نیز بیان کرد: این کارخانه تحت مدیریت نهاد بنیاد مستضعفان است که طی چند سال گذشته به علت تغییر مدیریت‌های زیاد همچنین مواجه شدن با محدودیت‌های انرژی برق و گاز زیان ده شده بود.  
حاجی بگلو افزود: این کارخانه متاثر از شرایط پیش آمده حتی با چالش کارگری نیز مواجه شده بود.  
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان حتی تصمیم گرفت که این کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کند که استانداری فعلا از انجام این اقدام ممانعت کرده است.  
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی عنوان کرد: خوشبختانه با انتصاب مدیر جدید در این کارخانه و با حمایت‌های مسئولان ذی ربط در استان وضعیت قراردادهای این کارخانه، اصلاح و بخشی از بدهی‌های این کارخانه تسویه شده است.  
حاجی بگلو افزود: تسویه مابقی بدهی‌های این کارخانه همچنان ادامه دارد.  

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک