یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید محمد یانق

 شهید محمد یانق فرزند گلدی مراد به سال ۱۳۴۱ در روستای گز باشی  بجنورد بدنیا آمد.
برگی از زندگی شهید محمد یانق,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، محمد یانق فرزند گلدی مراد به سال ۱۳۴۱ در روستای گز باشی  بجنورد بدنیا آمد. از کودکی نماز می‌خواند، روزه می‌گرفت و پایه‌های اعتقادی را در خود استوار می‌ساخت و از آن دوران احترام به والدین را به دستور قرآن و پیامبر مد نظر داشت. بدلیل مشکلات خاص آن دوران و کمک به پدر در کارهای کشاورزی، از تحصیل باز ماند.

وی علاوه بر کشاورزی به مشاغلی چون گله‌بانی و کارگری ساختمان نیز می‌پرداخت. او در اکثر امور جمعی زادگاهش نیز حضوری فعالانه داشت. در تمام طول زندگی کاری خود با توجه به  اعتقادات خود، حلال و حرام شرعی را به دقت رعایت می‌کرد و موارد خلاف را امر به معروف می‌نمود. از نوجوانی اهل مسجد و مراسم مذهبی بود، واجبات دین را مطابق قرآن و سنت بدقت انجام می‌دادو هر مکانی با شنیدن صدای صوت قرآن می‌ایستاد و گوش جان می‌سپرد.

در ۱۲ سالگی و طبق سنت زادگاهش، با همسری متدّین عقد زناشویی می‌بندد و در تمام طول زندگی مشترک خود ساده زیستی و احترام به همسر را فراموش نمی‌کند. ثمره این ازدواج ۳ فرزند دختر می‌باشد. محمد، دوستدار امام(ره) بود و او را الگوی شایسته و هدفش را متعالی می‌دانست. با شروع جنگ تحمیلی طی فرمان امام در ۱۹ سالگی و با لباس ارتش به صفوف مبارزین می‌پیوندد و با روحیه‌ای متفاوت وارد این عرصه می‌گردد آنچنانکه شکوه ایثار حال وی را دگرگون می‌کند.

سوم تیر ماه ۱۳۶۲ در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره راه به بهشت جاودان مومنان می‌یابد.

پیکر پاک شهید محمد یانق طی مراسمی در گلزار شهدای روستای گز باشی به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک