یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ساعت ۷:۵۵
کارشناس تغذیه:

۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی طی هفته برای بدن ضروری است

کارشناس تغذیه گفت: افرادی که وقت ورزش ندارند می‌توانند معادل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط برای پنج‌ روز هفته یا ۲۵ دقیقه فعالیت شدید حداقل در سه روز هفته  داشته باشند تا از کم‌تحرکی و چاقی پیشگیری کند.
۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی طی هفته برای بدن ضروری است,

ریحانه بخشی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: وقتی کالری دریافتی بدن بیش از کالری موردنیاز باشد، فرد دچار اضافه‌ وزن و چاقی می‌شود از آن جایی‌که چاقی بر سیستم تنفس، قلب و عروق، فشارخون و مفاصل اثر می‌گذارد در نتیجه فرد را سنگین می‌کند و تمایلش به تحرک کمتر می‌شود و این خود باعث کم‌تحرکی می‌شود؛ بنابراین چرخه نامناسبی به وجود می‌آید.

بخشی‌پور با بیان اینکه کم‌تحرکی باعث چاقی می‌شود و چاقی هم مادر تمام بیماری‌ها است، ادامه داد: زندگی ماشینی و پشت میر نشینی باعث کم‌تحرکی شده متأسفانه مردم جامعه وقت آزاد هم برای ورزش‌کردن ندارند و درواقع می‌توان گفت برنامه‌ریزی صحیحی برای ورزش ندارند.

کارشناس تغذیه با بیان اینکه علت کم‌تحرکی و چاقی، تغذیه نامناسب در بین افراد جامعه است، افزود: متأسفانه قوت غالب مردم استان نان است و همچنین آمار مصرف سبزی، لبنیات و گوشت‌های کم‌چرب در استان به‌مراتب کمتر است.

بخشی‌پور برای افرادی که وقت ورزش ندارند، توصیه کرد: خانم‌های خانه‌دار و افرادی که وقت ورزش ندارند می‌توانند معادل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط برای پنج‌روز هفته یا ۲۵ دقیقه فعالیت شدید حداقل در ۳ روز هفته  داشته باشند تا از کم‌تحرکی و چاقی پیشگیری کند.

وی افزود: خانم‌های خانه‌دار یا افرادی که امکان حضور در بیرون از منزل را ندارند می‌توانند روزی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی شدید در محیط‌هایی مثل حیاط خانه و حتی هال خانه به‌صورت تند و مستمر و بدون هیچ استراحتی داشته باشند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک