پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید علی‌اصغر قره

دانش‌آموز شهید علی‌اصغر قره، جوانترین شهید شهرستان گرمه است که با تغییر در شناسنامه‌اش به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در سن ۱۴ سالگی به شهادت رسید.
برگی از زندگی شهيد علی‌اصغر قره ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، علی‌اصغر فرزند سوم خانواده بود که چهار خواهر و دو برادر داشت و در سن ۱۴ سالگی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت او با وجود سن کم خود اما دارای فهم و درک بالایی بود و همواره لبخند به لب داشت تا آنجا که در تمام عکس‌های به جای مانده از علی‌اصغر خنده بر لبان او جاری است.

بسیار پسر مؤدب و منظمی بود و اخلاق نیکو و برخورد خوبش با افراد او را از دیگر هم سن و سالانش متمایز کرده بود. بسیار فرزند شوخ‌طبع و حرف‌گوش‌کنی بود.
,تنها باری که علی‌اصغر به حرف خانواده گوش نکرد هنگام اعزام به جبهه بود که با وجود مخالفت مادر و پدرش با دستکاری و تغییر در شناسنامه‌اش به نبرد حق علیه باطل شتافت.

در ابتدا چندین بار برای اعزام از جاجرم اقدام کرده بود اما به دلیل سن کم، مسئولان اعزام کننده حاضر به اعزام ایشان نشده بودند تا اینکه با تغییر در شناسنامه‌اش از طریق بسیج گرمسار به جبهه اعزام شد و در چهارم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه کردستان به درجه شهادت نائل آمد.

او علاوه بر تحصیل با همکاری چند نفر از دوستانش و با نامه‌نگاری‌هایی که با تهران انجام داده بود کتابخانه‌ای کوچک در شهر درق تشکیل داده بود و کتاب‌هایی از امام خمینی (ره)، شهید مطهری، آیت‌الله دستغیب و دیگر بزرگان را جمع‌آوری کرده و در اختیار مردم شهر قرار می‌داد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک