پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ساعت ۹:۲۰
مدیر مخابرات خراسان‌شمالی خبر داد:

بهره‌برداری از نخستین سایت اینترنت ۵G مخابرات در بجنورد

نخستین سایت ۵G همراه اول در بجنورد، به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نصب و راه اندازی شد.
بهره‌برداری از نخستین سایت اینترنت ۵G مخابرات در بجنورد,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان شمالی، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای توسعه ارتباطات نوین و بهبود کیفیت سرویس های مخابراتی و با هدف افزایش سرعت اینترنت همراه، به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فناوری نسل پنجم تلفن همراه در سایت همراه اول خیابان مهر بجنورد نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رسول علی اصغرپور گفت: توسعه و پیاده‌سازی فناوری نسل پنجم ‌تلفن‌همراه‌ موسوم به ۵G،‌ دارای مزایایی بسیاری از جمله سرعت‌ بسیار بالا، تاخیر بسیار کم و شبکه پایدار است و موجب توسعه اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، فضای ذخیره ابری، پیشرفت چشمگیر در حوزه واقعیت مجازی و مدیریت هوشمند شهری است.

وی افزود: مشترکان همراه اول که گوشی‌های تلفن‌همراه‌شان از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند، می‌توانند در نقاط تحت پوشش از این سرویس بهره مند شوند، همچنین برای سایر مشترکان که گوشی ۵G ندارند، از طریق مودم و سرویس وای‌فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

وی گفت: ابتدای امسال به خبرنگاران قول دادیم که تا پایان سال، نیمی از این برنامه‌ریزی را انجام دهیم. اکنون که در اواسط بهمن ماه قرار داریم، از قول داده‌شده جلوتر هستیم و ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری را در شهرهای استان اجرا کرده‌ایم.

علی اصغرپور ادامه داد: تلاش ما این است که تا خرداد ماه سال آینده، فیبرگذاری در تمام شهرهای استان که در تعهد مخابرات است به پایان برسد. توسعه این اقدام با همکاری شهرداری‌ها و مجوزهایی که آنها صادر می‌کنند انجام می‌شود، البته این کار در بجنورد برعهده مجموعه دیگری به‌جز مخابرات قرار دارد.

وی به سایت‌های مخابراتی در استان اشاره و اظهار کرد: ۳۸۰ آنتن BTS یا دکل مخابراتی در استان وجود دارد که تا سال گذشته ۲۶۰ مورد از آنها به اینترنت نسل چهارم ۴G مجهز شده بود. از ابتدای امسال ۱۰۰ سایت دیگر به اینترنت ۴G یا ۴.۵G مجهز شدند و اکنون ۲۰ سایت ۲G در روستاهای استان باقی مانده است که تا پایان اسفند ماه همه آن‌ها مجهز به اینترنت نسل چهارم خواهند شد و مردم می‌توانند از سرعت بیشتر اینترنت بهره‌مند شوند.

انتهای خبر /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک