جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ساعت ۱۱:۲
مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی خبر داد:

خراسان‌شمالی رتبه پنجم کشور در اعزام به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی گفت: شاخص اعزام به عتبات عالیات با توجه به جمعیت سنجیده می‌شود که در آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، خراسان‌شمالی دارای رتبه پنجم کشور است.
خراسان‌شمالی رتبه پنجم کشور در اعزام به عتبات عالیات ,

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»،محمدباقر قاصری در نشست خبری که عصر روز گذشته برگزارشد، اظهار کرد: ۱۱۹ کاروان به صورت زمینی و ۶ کاروان هوایی از این استان به عتبات و عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته ۶ هزار و ۲۶۰ زائر از این استان به عتبات عالیات اعزام شده بودند، افزود: شاخص اعزام به عتبات عالیات با توجه به جمعیت سنجیده می‌شود که در آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، خراسان‌شمالی دارای رتبه پنجم کشور است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش شمار متقاضیان حضور در اماکن متبرکه نشان از اوج ارادت اهالی مومن و متدین استان خراسان شمالی به ائمه اطهار (ع) است، گفت: این کاروان‌ها به نجف، کربلا، سامرا و کاظمین برای زیارت قبور مشرف شدند و مدت اقامت آنان در این سفر ۶ و هفت روزه بوده است.

وی دلیل استقبال اعزام به سفرهای زیارتی را ایجاد شرکت های مجری دانست و بیان کرد: ۲ شرکت مجری از سال گذشته در این استان ایجاد شد که تمام هماهنگی‌های لازم را در خصوص هتل، حمل و نقل و ارائه خدمات را بر عهده دارد که این مهم باعث استقبال زائر از این خطه به عتبات عالیات شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات رفاهی زائران در عراق به صورت روزانه رصد خواهد شد و اتوبوس‌ها و هتل‌ها بررسی می‌شود تا برای زائران مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آمار اعزامی زائران به صورت ساماندهی شده امسال بیش از ۲۳ هزا نفر نیز از شهروندان این استان در اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند.

انتهای خبر/ دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک