شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ساعت ۸:۱۳
سرپرست گروه دلنوازان اعلام کرد:

معرفی استعدادهای جوان، دستاورد جشنواره‌های موسیقی

سرپرست گروه دلنوازان معرفی استعدادهای جوان را دستاورد جشنواره‌های موسیقی عنوان کرد.
معرفی استعدادهای جوان، دستاورد جشنواره‌های موسیقی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، دوتار نواز اسفراینی و سرپرست گروه دلنوازان که در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان‌ها حضور دارد، شادکردن دل مردم استان را از دلایل حضورش در این رویداد عنوان کرد و تعدد جشنواره‌های موسیقی در مراکز استان و شهرستان‌ها را در پویایی موسیقی مقامی، شناسایی ظرفیت‌های تازه و غنابخشی به این موسیقی و پرهیز از رواج موسیقی غربی در این عرصه بسیار اثرگذار دانست.

حسن‌پور افزود: تقویت جشنواره‌های موسیقی و برگزاری آن در سطوح ملی و منطقه‌ای نیز می‌تواند زمینه را برای رشد و تعالی هنرمندان بیش‌ازپیش فراهم کند و استعدادهای تازه‌ای را به عرصه موسیقی مقامی معرفی کند.

مسئول انجمن موسیقی شهرستان اسفراین به بیان دغدغه‌های اهالی هنر موسیقی پرداخت و بر ضرورت حمایت از هنرمندان موسیقی برای حضور بیشتر در صحنه و خلق آثار تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به این که بسیاری از هنرمندان موسیقی از پوشش بیمه برخوردار نیستند، خواستار رسیدگی به این بخش و فراهم‌کردن بستر آموزشی برای استادان این گونه موسیقی شد تا از این طریق به کسب درآمد رسیده و امرارمعاش داشته باشند.

وی اضافه کرد: بی‌مهری‌های صورت‌گرفته به حوزه موسیقی سبب شده است تا هنرمندان پیش‌کسوت موسیقی رغبتی برای انتقال این میراث ارزشمند به نسل آینده نداشته باشند و بیم آن می‌رود که در آینده شاهد فراموشی این هنر باشیم.

سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در خراسان شمالی با اجرای ۲۴ گروه و ۵ تک‌نواز استان از امشب در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد آغاز به کار می‌کند و تا بیست و هفتم ماه جاری ادامه دارد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک