جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ساعت ۱۱:۷
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد خبر داد:

شرکت ۱۴۰۰ نفر در جشنواره آواها و نواهای نبوی در خراسان‌شمالی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از شرکت یک هزار و ۴۰۰ نفر در جشنواره آواها و نواهای نبوی در سطح ملی در استان خراسان شمالی برگزار شده است، خبر داد.
شرکت ۱۴۰۰ نفر در جشنواره آواها و نواهای نبوی در خراسان‌شمالی,

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، جواد عبدی، در پیش‌رویداد جشنواره آواها و نواهای نبوی که در سالن اجتماعات شهیدان امامی فرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزارشد، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ مؤسسه امامت در تهران تأسیس شد که در ابتدا ۱۰ استان برای برگزاری چنین جشنواره‌ای انتخاب شدند که چون در خراسان شمالی غنای موسیقی وجوددارد، خراسان شمالی برای سومین سال متوالی انتخاب شده است.

وی گفت: سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی از سری جشنواره‌های امامت و مهدویت در سطح ملی است که در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: جشنواره آواها و نواهای نبوی در سه بخش نوا شامل مقامی و سنتی، آوا شامل مداحی، ابتهال، منقبت و سرود برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در داوری امسال تفاوت خاصی وجود دارد داوران در نرم افزار وب آوا که توسط دانشجویان رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ساخته شده است، داوری را انجام می‌دهند.

این مسئول گفت: از مزیت‌های این اپلیکیشن بهره بردن از استادان خارج از استان،سرعت عمل، راحتی کار و آسایش داوران است.

عبدی اضافه کرد: تا کنون بالغ بر یک هزار و ۴۰۰  نفر به صورت گروهی و فردی اثر داده‌اند که درمجموع ۱۶۵ اثر در تمام زمینه‌های موسیقی،مداحی و سرود به دبیرخانه رسیده که از این بین حضور بانوان مداح بسیار چشم‌گیر بوده‌است.

 معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: البته هنوز در حال بارگزاری آثار هستیم و سایت فردا بسته می‌شود و تاعصر ۴شنبه ۲۵ بهمن بارگزاری به پایان می‌رسد.

عبدی خاطر نشان کرد: نتایج  جشنواره بیشت و هشتم بهمن‌ماه مشخص خواهد شد و اختتامیه جشنواره در سی‌ام بهمن ماه سال جاری در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خلیل رستمی، مدرس خوشنویس و عضو انجمن خوشنویسان بجنورد در مورد موضوع ارتباط خوشنویسی و موسیقی، موسی الرضا رحیمی رئیس سازمان بسیج مداحان استان در موضوع ارتباط و نقش دستگاه‌های موسیقی در مداحی و طاهر اقطابی مدرس و پژوهشگر موسیقی در مورد موضوع موسیقی و جامعه به ایراد سخت پرداختند.

در انتهای این نشست از دوتار ابداعی مجتبی حیدری دانشجو دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد رونمایی شد.

انتهای خبر/هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
نازنين | 1402/11/24
0
0
بسيار عالي
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک