جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ساعت ۸:۱۹
رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد:

پیش‌بینی۹۲۶ شعبه اخذ رای در خراسان شمالی 

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۹۲۶ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در استان در یک هزار و ۵۷۹ نقطه رای گیری انجام خواهند داد و هیچ نقطه جمعیتی در استان وجود ندارد که شعبه اخذ رای برای آنجا پیش‌بینی نشده باشد.
پیش‌بینی۹۲۶ شعبه اخذ رای در خراسان شمالی ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، حسن ناهیدی در برنامه تلویزیونی رصد شبکه تلویزیونی اترک بر مردمی بودن انتخابات و همچنین تسهیل روند رای‌گیری برای رای‌دهندگان تاکید کرد.

ناهیدی گفت: معتمدین محلی از اقشار مختلف جامعه، هیات‌های اجرائی انتخابات را انتخاب کردند و هیات‌های اجرائی نیز علاوه بر بررسی اولیه صلاحیت‌های داوطلبان، حتی مکان شعب اخذ رای را نیز تعیین کرده‌اند و در اجرای انتخابات نقش مستقیم دارند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان موارد تسهیل انتخابات را نیز نسبت به دوره‌های قبل برشمرد و افزود: در این دوره نیازی به ممهور شدن شناسنامه نیست و سایر مدارک هویتی مثل گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت سربازی و کارت ملی نیز در احراز هویت رای‌دهندگان، معتبر هستند.

وی گفت: برای رای به نامزدهای مجلس شورای اسلامی و هم داوطلبین مجلس خبرگان از یک تعرفه استفاده می‌شود.
ناهیدی اظهارداشت: برای تسهیل در دسترسی رای‌دهندگان به شعب اخذ رای، ۸۶ شعبه در استان، نسبت به دوره قبل اضافه شده است.  
رئیس ستاد انتخابات استان افزود: ۹۲۶ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در استان در یک هزار و ۵۷۹ نقطه رای‌گیری انجام خواهند داد و هیچ نقطه جمعیتی در استان وجود ندارد که شعبه اخذ رای برای آنجا پیش‌بینی نشده باشد.
ناهیدی افزود: از ابتدای ثبت نام نامزدها، صلاحیت ۱۹۲ نفر در هیات‌های اجرائی و نظارت بررسی شد و در نهایت تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر تایید شده است.  
عابدین عابدی مقدم، رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان نیز در این برنامه ضمن اشاره به این نکته که باب تایید و یا عدم تایید نامزدهای انتخابات تا روز برگزاری انتخابات و حتی بعد از آن نیز برای شورای نگهبان بسته نخواهد بود، از مردم خواست تا از نامزدهایی که خلاف قانون رفتار می‌کنند، استقبال نکنند.
وی اظهار داشت: قانونگذار در این دوره حتی برای حمایت‌های مالی از نامزدها و میزان هزینه کرد تبلیغاتی نامزدها محدودیت قائل شده است.  
انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک