جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید علی شاد

شهید علی شاد فرزند شیرالله نهم فروردین ماه سال ۱۳۴۶ در روستای گلی از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد و در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ به شهادت رسید.
برگی از زندگی شهید علی شاد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، در سال ۱۳۴۶ در روز ۹ فروردین ماه خداوند فرزندی رشید را به خانواده زجر کشیده و زحمت کشی اعطا فرمود. فرزندی که با آمدنش شیرینی شجاعت و انسانیت را سیراب کرد.  

علی شاد، فرزند شیرالله شاد پدری کشاورز که در روستای گلی در کنار همسرش سکینه روحانی برای امرار معاش به کار کشاورزی مشغول بودند.  

علی پسری ساکت و آرام و پایبند به اصول اسلام، دین، عاشق ولایت و رهبری بود. عشق و علاقه شدیدی به جبهه و جنگ و مخصوصا شهادت داشت.

علی مراحل ابتدایی را در روستای گلی گذراند و به علت فقر مالی و تنگ دستی پدر و مادر (با اینکه پسری با استعداد بود) از ادامه تحصیل محروم شد و برای کمک به پدر و مادر زحمتکش خود و برای گذراندن

امور خواهران خود روستا را ترک و برای امرار معاش در تهران مشغول به کارگری شد و چون علی تحصیلات بالایی نداشت، تصمیم را جدی کرد و دوست داشت که در آینده بنای ماهری شود.  
البته علی در تابستان در روستا به پدر و مادر خود در کشاورزی کمک می‌کرد و اوقات خالی خود را با قرآن یا نماز پر می‌کرد.

نداشتن تلویزیون باعث می‌شد که علی خبرهای جنگ و جبهه را از رادیو کوش دهد و از آن طریق نیز پیام امام را به تمامی دوستان خود گوشزد کند.

شهادت در بن و باطن علی روئیده بود و اینک به درختی تنومند و نیرومند تبدیل شده بود که در مقابل هرمخالفی و منافقی ایستادگی می‌کرد.

بلاخره علی دوران نوجوانی را با هزاران مشقّت و مکافات به اتمام رسانید و برای خدمت به انقلاب و دفاع مقدس در هجدهم تیرماه سال ۱۳۶۵ عازم جبهه شد و در این زمان یکبار از ناحیهٔ پا مجروح شد ولی از ادامه راه اسلام منحرف نشد تا اینکه در عملیات کربلای ۱۰ منطقهٔ کردستان –بانه، شربت شهادت را نوشید و هم اکنون در روستای گلی در مزار شهدا تدفین شده است.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک