شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ساعت ۱۹:۲۱
رئیس اداره امور عشایری شهرستان شیروان:

۱۵۰۰ خانوار عشایری از راه مناسب بهره‌مند شدند

رئیس اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: مرمت و بازسازی ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای ارتباطی عشایری موجب شد تا یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری این شهرستان از راه مناسب بهره مند شوند.
۱۵۰۰ خانوار عشایری از راه مناسب بهره‌مند شدند,

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصراترک به نقل از ایرنا، قاسم رضایی رئیس اداره امور عشایری شهرستان شیروان اظهار کرد: عملیات تیغ زنی راه های عشایری بخش های سرحد و قوشخانه این شهرستان بدلیل کوهستانی و سنگلاخی بودن هر ۲ سال انجام می شود و امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل عشایری استان در این خصوص هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۸۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد افزود: مجموع ایل راه های این شهرستان که محل عبور گله های دام عشایر شهرستان های قوچان، فاروج و شیروان به کوه شاه جهان است، هزار و ۱۰۰ کیلومتر در سه مسیر شمالی، جنوبی و میانی را شامل می شود.

رییس اداره امور عشایری شهرستان شیروان افزود:برای بهار سال آینده، مرمت و تیغ زنی ۱۵۰ کیلومتر از راه های بخش مرکزی شهرستان شامل شاه جهان، سیوکانلو و بیچرانلو با پیمانکار قرارداد بسته شده است و برای انجام این طرح جدید که عملیات آن قبل از کوچ ییلاقی عشایر به این منطقه انجام خواهد شد، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

 عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک