شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ساعت ۸:۳۵
 سرپرست بیمارستان بنت‌الهدی مرکز خراسان شمالی خبر داد:

 ثبت ۵۵۰۰ زایمان در زایشگاه بجنورد طی سال جاری

 سرپرست بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد گفت: طی ۱۰ماهه سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۵۹۴ زایمان در این بیمارستان انجام شده که ۳ هزار و ۴۰۴ مورد از آن‌ها طبیعی بوده است.
 ثبت ۵۵۰۰ زایمان در زایشگاه بجنورد طی سال جاری,

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی خراسان شمالی؛ صدیقه تقدیسی اظهار داشت: طی ۱۰ماهه سال جاری ۱۸ هزار و ۱۴۷ نفر از خدمات بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد خدمات گرفتند.

 وی ادامه داد: مراجعان خدمات را با تعرفه دولتی از بخش‌های بستری، پرناتالوژی و ناباروری دریافت کرده‌اند.

 این مسئول با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۹۲ بیمار از خدمات بخش بستری در این بازه زمانی بهره‌مند شده‌اند، افزود: همچنین در این مدت ۵ هزار و ۵۹۴ زایمان در این بیمارستان انجام شده که ۳ هزار و ۴۰۴ مورد از آن‌ها طبیعی بوده است.

 وی با بیان اینکه با احتساب تولدهای چندقلوزایی، ۵ هزار و ۶۶۵ تولد زنده در این مدت ثبت شده است، گفت: ۲ هزار و ۶۸۲ مورد از نوزادان متولدشده دختر، و ۲ هزار و ۹۸۳ نوزاد نیز پسر بوده‌اند.

 تقدیسی با بیان اینکه بخش پریناتالوژی این بیمارستان نیز همراه با کادر مامایی مجرب فعال است، عنوان کرد: مراقبت از مادران باردار مبتلا به دیابت بارداری، فشارخون بارداری، پیلونفریت، کیسه آب پاره، دردهای زودرس زایمان، داشتن تهوع و استفراغ بارداری، خونریزی در این بخش انجام می‌شود.

 سرپرست بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد ادامه داد: در این بخش مادران بارداری که در شرایط پر خطر قرار دارند، برای کنترل مشکلات پزشکی و جلوگیری از مرگ‌ومیر و عوارض مادری و جنینی، بستری می‌شوند که امسال ۵۳۴ نفر از خدمات این بخش بهره‌مند شده‌اند.

 وی با بیان اینکه خدمات ناباروری سطح دو و سه نیز در این بیمارستان برای مراجعان و زوج‌های نابارور زیر نظر فوق‌تخصص ناباروری ارائه می‌شود، گفت: در بازه زمانی اعلام شده ۵ هزار و ۱۲۱ نفر به این مرکز مراجعه کرده که ۴۸ نفر از مراجعان از خدمات IVF، ۹۰ نفر از خدمات IUI، و ۳۰۹ نفر نیز از خدمات IO، بهره‌مند شدند.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک