شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ساعت ۹:۳۲
امام‌جمعه موقت بجنورد:

ایران یکی از تأمین‌کنندگان امنیت دنیا است

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: جمهوری اسلامی علاوه بر امنیتی که در داخل کشور و منطقه ایجاد کرده، یکی از تأمین‌کنندگان امنیت در دنیا است.
ایران یکی از تأمین‌کنندگان امنیت دنیا است,

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار کرد: مقایسه یکی از راه‌های تبیین و بیان واقعیت‌ها از دید قرآن کریم است و عمل مقایسه، بیننده را به قضاوت درست راهنمایی می‌کند.

وی افزود: اگر بخواهیم نظام جمهوری اسلامی را با دوران پهلوی مقایسه کنیم، در ابتدا باید شرایط موجود هر دو نظام را با یکدیگر مقایسه کرد چرا که ذخایر و منابع دوران پهلوی بیشتر از حال حاضر بوده و کشور دچار تحریم‌های فراوان نبود؛ بااین‌وجود جمهوری اسلامی خدماتی را ارائه داده که در بخشی از موضوعات قابل‌قیاس با قبل انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: با توجه با اینکه کشور در آن زمان با کمبود پزشک عمومی و متخصص روبرو بود پزشکانی از کشورهای دیگر برای طبابت به ایران آورده می‌شد.

وی در ادامه گفت: امروز شاهد آن هستیم که کشور ایران به یکی از قطب‌های درمان در منطقه تبدیل شده است.

امام‌جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حوزه‌های سلول‌های بنیادین، نانوتکنولوژی، مهندسی ژنتیک علوم هسته‌ای، فضایی و دریایی جزء کشورهای برتر در جهان است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی علاوه بر امنیتی که در داخل کشور و منطقه ایجاد کرده، یکی از صادرکنندگان امنیت در دنیا است.

این مقام مسئول گفت: در حوزه سواد، جمهوری اسلامی اصلاً قابل‌قیاس با دوران پهلوی نیست و طبق اعلام یونسکو کشور ایران موفق‌ترین کشور در مبارزه با بی‌سوادی است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب هیچ‌گونه شرکت‌کننده در المپیادهای علمی از ایران نداشتیم، عنوان کرد: به برکت جمهوری اسلامی از چندین رشته در المپیادهای علمی دارای مقام برتر هستیم.

وی به حوزه زیرساختی کشور پیش از انقلاب اشاره‌ای داشت و گفت: دوران پهلوی تنها پنج شهر و یک روستای ایران از نعمت گاز بهره‌مند بود، اما امروز بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهر و ۲۲ هزار و ۹۳۰ روستا از این نعمت برخوردارند.

وی در ادامه گفت: در حوزه‌های زیرساختی راه‌های آسفالت و ریلی دوران پهلوی قابل‌مقایسه به جمهوری اسلامی نیست.

امام‌جمعه موقت بجنورد بیان داشت: دین اسلام گوهر وجود زن و مرد را یک‌شکل می‌داند و هیچ‌گونه برتری نسبت به یکدیگر قرار نداده است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور تأکید کرد: دستاوردهای امروز بانوان مرهون نگاه کریمانه اسلام به زن، نگاه امامین انقلاب به جایگاه زن و نگاه قانون اساسی کشور به گوهر وجودی زنان است.

وی ایجاد اقتصاد مردم‌نهاد را یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و افزود: دولت نیز به دنبال تسهیلگری فضای اقتصادی و نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی مردمی باشد.

این مسئول در ادامه افزود: یکی دیگر از راه‌های حل مشکلات اقتصادی کشور رقابتی کردن فضای تولید توسط مردم و نگاه باز به فرصت‌های اقتصادی در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

امام‌جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب در حوزه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، موتور پیش‌برنده جمهوری اسلامی در ۴۵ سال، رهبری مقتدر و باصلابت امامین انقلاب و حضور بانشاط و پویای مردم در صحنه‌های حساس کشور بوده است.

وی پس از تأکید به حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: مردم اگر قوی‌ترین و اصلح‌ترین افراد را انتخاب نمایند، ثمره خوبی خواهد داشت.

انتهای خبر/یزدانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک