دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ساعت ۷:۱
رئیس دانشگاه دولتی دخترانه کوثر بجنورد:

حضور زنان در انتخابات نشان از توانمندی آنهاست

 رئیس دانشگاه دولتی دخترانه کوثر بجنورد گفت: حضور زنان در جایگاه نامزدهای انتخاباتی در واقع نشان از پیشرفت و رشد بانوان در کشور دارد.
حضور زنان در انتخابات نشان از توانمندی آنهاست,

محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه دولتی دخترانه کوثر بجنورد در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در رابطه نقش زنان در حوزه انتخابات اظهار داشت: حضور زنان در جایگاه نامزدهای انتخاباتی در واقع نشان از پیشرفت و رشد بانوان در کشور دارد، زیرا روزگاری را پشت سر گذاشتیم که حتی زنان اجازه رأی‌دادن و شرکت‌کردن در انتخابات را نداشتند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بانوان امروزه به این توانمندی رسیده‌اند که وظایف نمایندگی مجلس را عهده‌دار شوند و این نشان از بالندگی آنها دارد.

معین مقدس اضافه کرد: جدا از اینکه انتخاب نهایی توسط مردم انجام می‌شود و این که چه کسی کرسی‌های مجلس را در دست می‌گیرد، اما این جنبه حائز اهمیت است که زنان مسلمان ایرانی در این جامعه و با بستری که انقلاب اسلامی ایران فراهم کرده، به این جایگاه رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه دولتی دخترانه کوثر بجنورد با تأکید بر این که نیمی از اعضای جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: قطعاً تأثیر بانوان بیش از نیم جامعه است، زیرا آنها علاوه بر اینکه رأی مستقل خودشان را دارند، در جایگاه مادری و همسری می‌توانند راهنمایی برای اعضای خانواده باشند.

وی با تأکید بر این موضوع که بر اساس بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری انتخابات پیش رو یک پیچ مهم انقلاب است، گفت: یک بانو با جهاد تبیین در محیط خانواده می‌تواند لزوم شرکت در انتخابات به‌عنوان حق و وظیفه را مطرح کند و در این موضوع اثرگذاری داشته باشد.

مصاحبه از آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک