جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - ساعت ۰:۷

برگی از زندگی‌نامه شهید تقی رشیدی

تقی رشیدی در سال ۱۳۴۲ در روستای گیفان سفلی به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ در پادگان شهر هانی عراق به درجه شهادت نائل آمد و مزارش در روستای گیفان واقع در شهرستان بجنورد است.
برگی از زندگی‌نامه شهید تقی رشیدی,

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، تقی رشیدی در سال ۱۳۴۲ در روستای گیفان سفلی واقع در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود. 
  
  وی در یک خانواده مؤمن و متدین بزرگ شد، خانواده‌اش او را به گونه‌ای تربیت کردند تا فردی مفید و لایق برای جامعه اسلامی باشد.
  
  از دوران کودکی‌اش چندان خاطره‌ای در دست نیست ولی از همان کودکی تا دوران تحصیلش را در راز گذراند.

 در دوران تحصیل تمام معلمان و دانش آموزان از او راضی بودند و خیلی او را دوست داشتند و از او به نیکی یاد می‌کردند، اما به خاطر مشکلات زیاد نتوانست درس خود را تمام کند و ترک تحصیل کرد و برای امرار و معاش خانواده خویش به کار کشاورزی و دامداری روی آورد. 
  
  وی در برابر تخلفات افراد و عقاید انحرافی دیگران سکوت اختیار می‌کرد و هیشه در برابر سختی‌ها و مشکلات بردبار و صبور بود و در این کار خودشان هم بسیار موفق بودند.

ازنظر اعتقادی وی علاقه خاصی به اهل‌بیت و ائمه اطهار داشت و همیشه در تمام مراسمات شرکت می‌کرد و حضور فعال داشت و در بعضی مواقع شروع به خواندن قرآن می‌کرد و به دیگران هم آموزش می‌داد.
  
  قبل از انقلاب چون سن چندانی نداشت نمی‌توانست فعالیتی کند ولی بعد از انقلاب تحصیل خود را رها کردند و همراه دانش آموزان دیگر همراه و همسو با انقلابیان بودند و از آنان حمایت می‌کردند تا اینکه در هنگام جنگ با لبیک گفتن به جنگ امام (ره) و با دفاع از خاک و ناموس در سن ۱۸ سالگی وارد جبهه شدند.
  وی همیشه می‌گفت که باید از خاک میهن خود دفاع کنیم و نگذاریم که دشمن به خاک ایران تجاوز کند و دست آنها را کوتاه کنیم که به تجاوزگری خود ادامه ندهند. 
  
  این شهید والامقام در سال ۸/۹/۱۳۶۱ در پادگان شهر هانی عراق براثر ترکش به روی پیشانی به درجه شهادت نائل آمدند و مزارش در روستای گیفان واقع در شهرستان بجنورد است.
  
  انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک