دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ساعت ۱۰:۵۲
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خبر داد:

۸۱۴ ردیف استخدامی جدید فرهنگیان برای خراسان شمالی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: در استخدام ماده ۲۸ سال جاری تاکنون ۸۱۴ ردیف استخدامی برای استان گرفته شده و حدود ۴۰۰ نفر برای مربیان ساعتی لحاظ شده است.
۸۱۴ ردیف استخدامی جدید فرهنگیان برای خراسان شمالی,

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار داشت: طی سال تحصیلی جاری ۵۵۰ سهمیه جذب ماده ۲۸ برای نیروهای فرهنگی داشتیم که ۴۴۸ نفر جذب تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر ۲ هزار نفر جذب جدید داشته‌ایم، گفت: همچنین در سال تحصیلی جاری با پیگیری‌های صورت‌گرفته تعداد ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان استان به ۵۷۹ نفر رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی ابراز داشت: در استخدام ماده ۲۸ سال جاری تاکنون ۸۱۴ ردیف استخدامی برای استان گرفته شده و حدود ۴۰۰ نفر برای مربیان ساعتی لحاظ شده است.

این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت معلمان خرید خدمت استان توضیح داد: در خراسان شمالی ۱۸۳ نیروی خرید خدمت داریم که تاکنون وضعیت بیمه و حقوق آنها مشخص نشده؛ اما به‌زودی طبق پیگیری‌های مستقیم معاون اول رئیس‌جمهور تعیین تکلیف خواهند شد.

اکبری ابراز داشت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس در خراسان شمالی با معلمان بازنشسته جبران شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: سرانه فضای آموزشی به‌ازای هر دانش‌آموز در کشور ۵.۲ مترمربع و در خراسان شمالی در مجموع نزدیک به میانگین کشوری اما در مرکز خراسان شمالی این عدد ۴.۲ مترمربع است.

وی ابراز داشت: توزیع نامتوازن مدارس در برخی شهرستان‌ها سرانه فضای آموزشی باعث شده که سرانه آن شهرستان بالاتر رفته، به طور نمونه سرانه فضای آموزشی در جاجرم ۶.۴ مترمربع است؛ زیرا زمانی که جمعیت بالا بوده مدرسه با تعداد کلاس بالا ساخته شده و اکنون با دانش‌آموزان کم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین کمبود فضای آموزشی مربوط به مرکز خراسان شمالی است، گفت: طی سال تحصیلی جاری با مدارس جدیدی که به بهره‌برداری رسیدند تعداد مدارس دو نوبته از ۱۹۴ مورد به ۱۸۰ مورد رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: همچنین در خراسان شمالی تعداد یک هزار و ۶۶ مدرسه متوسطه اول و ابتدایی به‌صورت روستایی و عشایری هستند.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک