پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ساعت ۱۰:۳۳
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

اشتغال ۸۰۰۰ روستایی‌ در واحدهای صنفی خراسان‌شمالی

مدیرکل صمت خراسان‌شمالی گفت: ۸۲۳۲ نفر از روستایی‌ها در واحدهای صنفی روستایی این استان اشتغال به کارند.
اشتغال ۸۰۰۰ روستایی‌ در واحدهای صنفی خراسان‌شمالی,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایسنا حسین حاجی‌بگلو با بیان اینکه ۵۱۰۰ فقره پروانه کسب روستایی صادر شده است، اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانال کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد در اقتصاد کشور تاثیر به‌سزایی دارند. 

وی از مهم‌ترین اولویت‌های این دولت، به کاهش تورم و رونق تولید اشاره کرد که در این زمینه گام‌های بسیاری برداشته شده است تا نهادهای تولیدی بتوانند با اشتغالزایی و افزایش تولید، پویایی اقتصادی را رقم بزنند.

به گفته حاجی‌بگلو، تقویت صنایع کوچک می‌تواند در تحقق اهداف اقتصادی دولت نقش موثری ایفا کند. 

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بنگاه‌های تولیدی کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل داده است، گفت: هرگونه برنامه‌ریزی برای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، اشتغالزایی، توسعه صادرات غیرنفتی و نوآوری، بدون حمایت و پشتیبانی از صنایع کوچک میسر نخواهد بود که این امر در استان نیز در دستور کار قرار دارد.

صدور ۷۰۰۰ مجوز مشاغل خانگی فعال در بخش روستایی 

مدیرکل صمت استان خراسان شمالی از صدور حدود ۷۰۰۰ مجوز مشاغل خانگی فعال از سال ۱۳۹۶ تا کنون در بخش روستایی خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی در بخش روستایی تخصیص یافته است، اظهار کرد: امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای  ۱۶۰ پرونده مشاغل خانگی در رشته‌های خیاطی و  قالیبافی اختصاص یافته است.

حاجی‌بگلو درباره نقش محوری صنایع کوچک و کارگاه‌ها در شکل دادن به اقتصاد و چشم‌انداز اقتصادی استان، افزود: شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و  کار خانگی در راستای توسعه فرصت‌های شغلی در بخش روستایی، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، ارتقای مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با  بنگاه‌های بالادستی، از مهمترین نقش‌های محوری توسعه کسب و کارهای خانگی در بخش روستایی است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک