شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ساعت ۱۰:۴۳
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی :  

۷ میلیون رأس دام استان علیه بیماری‌ها واکسینه شدند 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان، طی ۹ماهه امسال هفت میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۳۷ رأس دام در استان علیه بیماری‌ها واکسینه و مایه‌کوبی شدند.  
۷ میلیون رأس دام استان علیه بیماری‌ها واکسینه شدند ,

حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد: طی ۹ماهه امسال ۱۷ هزار و ۱۳۱ فقره آزمایش تخصصی تشخیصی و کنترل کیفی از دام و طیور استان انجام شد.  

رمضانی افزود: در این راستا، در استان سه هزار و ۳۴۳ مورد سرلوژی دام، سه هزار و ۳۰ مورد سرلوژی طیور، یک هزار و ۳۴۱ فقره آنالیز شیمیایی، پنج هزار و ۲۷۵ مورد کشف میکروبی و مرضی، پنج فقره سم‌شناسی، ۶۲ مورد انگل‌شناسی، چهارهزار و ۶۹ مورد آزمایش‌های تشخیص مولکول و شش مورد آزمایش‌های بیوشیمی انجام شدند.  

وی در ادامه عنوان کرد: طی ۹ماهه امسال همچنین در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۴۶ رأس دام سبک، سنگین و تک سمی علیه دو بیماری شاربن (سیاه‌زخم) و بروسلوز (تب مالت) واکسینه شدند.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین افزود: طی این مدت، در استان ۱۶ هزار و ۸۹۹ قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شدند.  

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، در استان سه هزار و ۸۴۳ نوبت سر تست سل گاوی، ۴۵۳ تست مشمشه تک سمیان و شش هزار و ۷۵۱ رأس گاو خون‌گیری شدند.  

علاوه بر این، رمضانی بیان کرد: طی ۹ماهه امسال، در استان در زمینه مبارزه با بیماری‌های اختصاصی دام شامل آبله، تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، تیلر یوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک پنج میلیون و ۸۹۲ هزار و ۴۹۱ رأس دام سبک‌وسنگین استان مایه‌کوبی شدند.  

افزون بر این، وی یادآور شد: طی این مدت، در استان در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دامی ۹۱ هزار و ۶۸ رأس دام در سطح ۱۳۶ هزار و ۱۵۰ مترمربع از اماکن دامی سم‌پاشی و حمام شدند.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در خاتمه به صنعت طیور استان نیز اشاره و اظهار کرد: طی ۹ماهه امسال در استان ۴۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۴۳ قطعه از طیور صنعتی استان علیه بیماری‌های طیور و پرندگان واکسینه شدند.  

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک