شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ساعت ۱۴:۰
سفیر ایران در ترکمنستان:

بازگشایی گذر مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان را پیگیری می‌کنیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی برای بازگشایی گذر مرزی را قابل‌تقدیر دانست و گفت: بازگشایی این گذر مرزی را مورد پیگیری جدی قرار می‌دهیم.
بازگشایی گذر مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان را پیگیری می‌کنیم,

به گزارش عصر اترک، مجتبی روزبهانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان صبح امروز در نشست با استاندار خراسان شمالی و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: تمام موارد توافق‌نامه منعقد شده با کشور ترکمنستان را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در کشور ترکمنستان  به‌واسطه وجود رایزن فرهنگی در این کشور به‌سهولت انجام می‌شود.

روزبهانی در خصوص حوزه ورزش و اهمیت موضوع پرورش اسب نیز تصریح کرد: هر چند که کشور ترکمنستان حساسیت خاصی بر موضوع پرورش اسب اصیل دارند، برگزاری مسابقه مشترک می‌تواند پیشنهاد خوبی قلمداد شود که مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی به توافقات ایران با کشور ترکمنستان نیز اشاره داشت و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های متقابل استانی می‌تواند توانمندی‌های استان خراسان شمالی را به نمایش بگذارد ضمن اینکه از هر فرصتی برای ارائه توانمندی‌های این استان استفاده خواهیم کرد.

وی به حوزه سلامت، بهداشت و درمان هم اشاره کرد و گفت: برای موضوع گردشگری درمانی اطلاع‌رسانی و... تبلیغات لازم را انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: برای کاهش مشکلات محیط‌زیست و اهتمام جدی به این حوزه بااهمیت در سطح ملی از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی فعال استفاده می‌کنیم.

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: با شناخت میدانی از خراسان شمالی بازگشایی گذر مرزی رخ دهد تا نقشه راهی برای توسعه ارتباطات بیشتر با استان آخال ترکمنستان فراهم شود.

دکتر محمدرضا حسین‌نژاد افزود: اشتراکات قومیتی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان می‌تواند مسیری برای توسعه و پیشرفت قلمداد شود که امیدواریم این اتفاقات خوشایند در همه حوزه‌ها به‌زودی رخ دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: در ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان در زمینه‌های تجارت، صنعت، بهداشت، محیط‌زیست، ورزش، دانشگاه و...منعقد شد تا نقشه راهی برای توسعه تجارت خارجی قلمداد شود.

ناصر فخر موحدی با بیان اینکه ده درصد صادرات استان به کشور ترکمنستان اختصاص‌یافته است، افزود: باتوجه‌به اینکه اشتراکات قومیتی با کشور ترکمنستان داریم بازگشایی بازارچه مرزی می‌تواند منجر به تحول اقتصاد، سلامت، کشاورزی استان شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه ارتباط جدی با کشور ترکمنستان فراهم شود، گفت: خراسان شمالی ظرفیت‌های نهفته بسیاری دارد که با حمایت سفیر به این هدف دست پیدا خواهیم کرد.

فخر موحدی اظهار داشت: از اقدامات مطلوب و شاخص امسال، کنترل نرخ تورم بود که ماحصل اقدام جهادی و انقلابی در سطح استان بود.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک