جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ساعت ۸:۲۰
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

بیش از ۱۰۰۰ نفر در خراسان‌شمالی از قانون مشاغل سخت بهره‌مند شدند

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۱۲ پرونده در ۹ ماهه امسال در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استانی مورد بررسی قرار گرفت و متقاضیان از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند شدند.
بیش از ۱۰۰۰ نفر در خراسان‌شمالی از قانون مشاغل سخت بهره‌مند شدند,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ر و رفاه اجتماعی، قربان نباتیان، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۱۷ عنوان شغلی در ۹ ماهه امسال در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان، سخت و زیان آور تشخیص داده شد.

وی افزود: فرد بیمه شده ای که دست کم ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته باشد و حق بیمه مدت مزبور را به صندوق پرداخته باشد می‌تواند تقاضای بازنشستگی کند.

وی اظهار کرد: سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازای هر سال سابقه یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره اختلافات کارگر و کارفرمایی گفت: ۹ ماهه امسال یکهزار و ۸۸۰ دادخواست در سامانه جامع روابط کار تنظیم شد.

وی افزود: یکهزار و ۶۶۶ دادنامه در این مدت صادر شد که حدود ۲۰ درصد دادنامه ها منجر به سازش شد.

نباتیان اظهار کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در استان حدود ۱۰ روز بوده که در آخرین آمار ارسالی از ناحیه وزارت متبوع موفق به اخذ رتبه دوم کشور شد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک