پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ساعت ۲۰:۱۳

۹۵ درصد خراسان‌شمالی درگیر خشکسالی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۹۵ درصد خراسان‌شمالی درگیر خشکسالی است و ۸۴.۵ درصد خشکسالی خیلی شدید در استان وجود دارد.
۹۵ درصد خراسان‌شمالی درگیر خشکسالی است,

به گزارش عصراترک، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه خشکسالی نیز یکی از بلاهای طبیعی می‌باشد، اظهارکرد: در شرایط سختی هستیم اقدامات خوبی در حوزه منابع و مصارف توأمان آب و برق انجام شده و نیروگاه سیکل ترکیبی و دیگر صنایع نیز بصورت ویژه برای استفاده از پساب پای کار بوده و با الگوبرداری از پتروشیمی با برنامه زمانی تعیین شده اقدام نمایند.

وی گفت: ۹۵ درصد استان درگیر خشکسالی است و ۸۴ و ۵ دهم درصد خشکسالی خیلی شدید در استان وجود دارد و با توجه به اینکه کار دانش‌بنیان بر اساس کاهش هزینه‌ و افزایش سرعت می‌باشد جهاد کشاورزی از نیروهای دانشگاه سطح استان و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تسریع نمودن اقدامات استفاده نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: با توجه به اینکه استان خراسان‌شمالی جز دو استان‌ با بارش مثبت می‌باشد ولی برای ۶ هفته آینده ۵۰ درصد کاهش بارندگی پیش‌بینی شده و بحث افزایش دما ۸ درجه‌ای نسبت به سال قبل نگران کننده می‌باشد که باعث کاهش ۵۰ درصدی تعداد روزهای بارندگی شده و این از علائم تغییر اقلیم می‌باشد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک