دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - ساعت ۲۱:۱۲
معاون تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد

دسته‌روی هیئت مذهبی خراسان شمالی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های عزاداری در فاطمیه دوم، از دسته‌روی هیئت‌های مذهبی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.
دسته‌روی هیئت مذهبی خراسان شمالی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س),

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت الاسلام ناصر هدایت اظهار کرد: مراسم دسته‌روی سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ۱۸ شهر استان به صورت ویژه برگزار می‌شود و سراسر استان در سوگ شهادت آن حضرت غرق در غم و ماتم خواهد بود.

وی فزود: در بجنورد ساعت ۹ صبح ۲۶ آذر ماه تشییع پیکر شهدای گمنام از محل مسجد جامع به سمت میدان کارگر آغاز می‌شود. سپس آیین دسته‌روی از میدان کارگر به سمت امامزاده سید عباس(ع) (معصوم زاده) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دسته‌روی در سایر مراکز شهرستان‌های استان نیز بیان کرد: دسته‌‎روی در شیروان از ساعت ۹ صبح از چهارراه دفاع مقدس به سمت مصلی، در اسفراین از ساعت ۹ صبح از میدان امام به سمت شهداری گمنام، در آشخانه از ساعت ۹ صبح از میدان پنج تن به سمت مسجد جامع و در فاروج از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از محل مسجد جامع به سمت گلزار شهدا انجام می‌شود.

هدایتی ادامه داد: مراسم دسته‌روی در جاجرم ساعت ۱۰ از میدان امام به سمت گلزار شهدای گمنام، در گرمه ساعت ۹ از مسجد ثامن الحجج(ع) به سمت مسجد جامع، در راس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) به سمت گلزار شهدا، در صفی‌آباد ساعت ۹ صبح به سمت مسجد صاحب الزمان و در پیش‌قلعه نیز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از بوستان شهدای گمنام به سمت گلزار شهدای شهر انجام می‌شود.

برنامه‌های محوری فاطمیه دوم در استان

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین گفت: امشب سومین شب از برنامه‌های فاطمیه دوم در استان است و تا ۲ شب دیگر نیز به صورت محوری ادامه دارد.

به گفته وی، مصلی بجنورد از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه الی ۲۲ و هم چنین مسجد جامع شیروان، مسجد امام در اسفراین، مسجد جامع آشخانه، مسجد جامع فاروج، مسجد جامع جاجرم، مسجد جامع گرمه، حسینیه حضرت ابوالفضل در راز، مسجد امام رضا در صفی‌آباد و مسجد جامع پیش‌قلعه نیز از ساعت ۱۸ الی ۲۱ تا دو روز دیگر میزبان عزاداران برای مراسم محوری فاطمیه دوم خواهد بود.

هدایتی بیان کرد: به مناسبت سالروز شهادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا(س)، طی شب‌های گذشته مراسم با شرکت گسترده و پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم معنوی و روحانی که هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند، ضمن بیان معارف اسلامی و ذکر مصائب و مناقب ام‌الائمه توسط سخنرانان، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز با روضه خوانی، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی، یاد و خاطره سید دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را گرامی داشتند.

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک