دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ساعت ۹:۵۵
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

هوای جاجرم ۲ روز پیاپی ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شاخص آلودگی هوای جاجرم در جنوب شرقی استان به ۱۷۴ رسید که برای ۲ روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار دارد.
 هوای جاجرم ۲ روز پیاپی ناسالم است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا شکاریان روز سه‌شنبه با بیان اینکه گرد و غبار علت اصلی آلودگی هوا در جاجرم است، اظهار کرد: دیروز شاخص کیفی هوا در شهرستان جاجرم در ساعاتی ۱۶۸ ثبت شد که در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در شهر جاجرم راه‌اندازی شده است که در این ایستگاه تنها میزان آلودگی ریزگردها قابل سنجش است.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی با مساحت سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: میانگین شاخص کیفی هوا در بجنورد مرکز استان دیروز ۹۷ در وضعیت قابل قبول و اکنون ۴۶ و در وضعیت پاک قرار دارد.

وی گفت: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه‌های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

به گزارش ایرنا، عوامل زیادی در کاهش کیفیت هوای این روزهای خراسان شمالی دخیل هستند ولی ریزگردها عامل اصلی را تشکیل می‌دهند که بیابان قره قوم ترکمنستان در همسایگی استان بعنوان کانون این بحران معرفی شده است.

بیابان قره قوم ترکمنستان که از آن به عنوان بزرگترین کویر شنی جهان نام برده می‌شود، افزون بر ۷۰ درصد از خاک همسایه شمالی کشورمان را در بر گرفته است.

آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه‌گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

استان خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک