شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۷ - ساعت ۱۴:۴۲
 معاون فرهنگی اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی:

 شکاف بین‌نسلی، نقشی اثرگذار در شکل‌گیری اغتشاشات داشته است

 معاون فرهنگی اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه شکاف بین‌نسلی نقش تأثیرگذاری در شکل‌گیری اغتشاشات سال گذشته داشته، گفت: باید برای نسل جوان از انقلاب تصویرسازی کرد.
 شکاف بین‌نسلی، نقشی اثرگذار در شکل‌گیری اغتشاشات داشته است,

حجت‌الاسلام امید رحمانی، معاون فرهنگی اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: بررسی راه‌حل‌های برون‌رفت و کارهای اجتماعی که برای بعد از اغتشاشات ضرورت دارد که می‌تواند شامل درست دیدن صحنه و ریشه‌یابی‌کردن و دقیق تفسیرکردن موضوع باشد، زیرا وقتی مشکلات و آسیب‌ها دیده شد، می‌توان به دنبال راه‌حل رفت.

 وی با اشاره به اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری اغتشاشات با اعتراضات تفاوت دارد، گفت: کسانی که مدیریت شده و به‌قصد براندازی وارد صحنه می‌شوند با افرادی که تحت‌تأثیر هیجانات واقع می‌شوند فرق دارند، بنابراین همراهی جوانان و نوجوانان با این صحنه‌ها نیاز به بررسی دقیق دارد.

 حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در شکل‌گیری اغتشاشات سال گذشته نقش داشته و باعث شده تا جوانان و نوجوانان در این مسیر حرکت کنند، شکاف بین‌نسلی بوده است.

 این مسئول بیان داشت: تفاوت نسل‌ها طبیعی است، افق فکر فرزندان با والدینشان تفاوت دارد، بنابراین باید برای نسل جوان از انقلاب تصویرسازی کرد، می‌توان با بیان خوبی‌های نظام و انقلاب آن‌ها را نسبت به‌نظام اغنا کرد و ذهن جوان و نوجوان با گفتمان انقلاب آشنا شود تا بداند که انقلاب چه چیزی بوده و قبل از آن چه اتفاقاتی رخ‌داده است.

 حجت‌الاسلام رحمانی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در شکل‌گیری اغتشاشات را مسئله اقتصاد خواند و گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری مسئله عدالت باید در جامعه وجود داشته باشد، زیرا بی‌عدالتی و نابرابری اقتصادی باعث می‌شود جوانان به سمت اغتشاشات کشیده شوند و قطعاً در یک انقلاب اسلامی نابرابری اقتصادی، زیبنده نیست.

 وی یادآور شد: مبارزه با مفسدان اقتصادی ضرورتی غیرقابل‌انکار است، در نهادها و ادارات باید رانت‌خواری و فساد مالی از بین رود، وقتی شاهد این فسادها باشیم نارضایتی به همراه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام رحمانی فاصله افتادن بین دولت و ملت را یکی دیگر از عواملی خواند که می‌تواند بر اغتشاشات تأثیرگذار باشد و گفت: مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی بی‌اعتماد شده‌اند، طی سال‌های اخیر با بروز مشکلات، تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن اعتماد از بین رفته است، بنابراین باید این اعتماد ازدست‌رفته به اعتمادسازی تبدیل شود تا فاصله ایجاد شده از بین برود.

 وی گفت: یکی دیگر از موارد تأثیرگذار شرکت جوانان در اغتشاشات فضای مجازی بوده، فضای مجازی شرایط را به سمتی برده که هر کسی به دنبال نشان‌دادن شخص خودش است و می‌خواهد خودنمایی کند، لذا از هم سبقت می‌گیرند، تا جایی که به سمت وطن‌فروشی و ازبین‌بردن اصالت می‌روند که فقط خودی نشان دهند.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک