جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ساعت ۱۷:۱۴
رئیس شبکه دامپزشکی شیروان:

صدور مجوز قرنطینه‌ای برای ۱۷۰ هزار راس دام در شیروان

رئیس شبکه دامپزشکی شیروان گفت: مجوز بهداشتی قرنطینه ای برای ۱۷۰ هزار راس دام کشتاری توسط شبکه دامپزشکی شیروان صادر شد.
صدور مجوز  قرنطینه‌ای برای ۱۷۰ هزار راس دام در شیروان,

به گزارش عصراترک، به نقل از فارس حسن ایزانلو، رئیس‌‌ شبکه‌ دامپزشکی شیروان اظهارکرد: مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای برای ۱۷۰ هزار رأس دام کشتاری از ابتدای سال جاری توسط شبکه دامپزشکی شیروان صادر شد. 

وی گفت: دریافت گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای، در هنگام انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی نقش عمده و قابل توجهی در برقراری امنیت غذایی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شیروان افزود: گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای امکان ردیابی فرآورده یا محموله‌های مورد نظر از محل مبدا تا مقصد را فراهم کرده و خطر انتقال بیماری‌های واگیر دامی و طیور و زنبور را کاهش می‌دهد.

ایزانلو خاطرنشان کرد: متقاضیان باید قبل از بارگیری دام و طیور زنده یا فرآورده‌های خام دامی به داخل و خارج از استان خراسا‌ن‌شمالی، با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان و یا مسئولین بهداشتی واحدهای‌ مربوطه نسبت به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پس از بازدید و بررسی شرایط بهداشتی_قرنطینه‌ای، مجوز مربوطه صادر می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شیروان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مجوز قرنطینه‌ای حمل فرآورده‌های خامی دامی، دام سبک و سنگین زنده، کود دامی، انواع گوشت، کندوی زنبور عسل، شیرخام توسط دامپزشکان شهرستان صادر شده است.

وی افزود: از ۱۷۰ هزار راس دام سبک کشتاری جهت ارسال به کشتارگاه‌های داخل و خارج استان مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته و مجوز قرنطینه‌ای صادر شده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک