جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ساعت ۱۴:۳۱
 نماینده شیروان مطرح کرد:

خیانت بزرگ گذشتان در حق خراسان شمالی

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گذشتگان ۳ خیانت بزرگ در حق خراسان شمالی انجام داده‌اند، از افزایش طول مسیر راه‌آهن مشهد، گرگان، بجنورد به‌عنوان یکی از این خیانت‌ها نام برد.
خیانت بزرگ گذشتان در حق خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک، علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی اظهارکرد: افزایش مسیر راه‌آهن به نقاب، جوین، اسفراین، شیروان و بجنورد باعث شد که احداث راه‌آهن، مشهد_بجنورد_گرگان متوقف شود که این در حقیقت مصداق خیانت در حق مردم استان است.

جدی اضافه کرد: خیانت دوم را افرادی در حق خراسان شمالی مرتکب شدند که جاده جاجرم به بجنورد را که برای کاهش طول مسیر بود به مسیر جاجرم، سنخواست، میامی تا قوچان تغییر دادند و عملاً مسیر دسترسی نزدیک به مرکز استان را طولانی‌تر کردند.

این نماینده مردم خراسان شمالی در ادامه از اعلام خیانت سوم صرف‌نظر کرد.

افزایش سن بازنشستگی به‌دوراز انصاف است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه استدلال دولت برای افزایش سن بازنشستگی کمک به صندوق‌های بازنشستگی بود، گفت: هر بیمه‌شونده در زمانی که به‌کارگیری می‌شود در حقیقت یک توافق نانوشته با کارفرما می‌بندد که مدت توافق هم ۳۰ سال بوده است که افزایش تعداد سال‌ها در میانه قرارداد، منصفانه نیست.

علی جدی اظهارکرد: دلیل دوم دولت برای مطرح‌کردن این طرح، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی است که این مشکل توسط صندوق‌ها و دولت حل شود نه اینکه مردم جور ورشکستگی این صندوق‌ها را بکشد.

وی این طرح را مغایر با قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان که طی سال‌های گذشته در مجلس مصوب شد، برشمرد و افزود: امیدوارم شورای نگهبان این طرح را رد کند تا این موارد اصلاح شود.


۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای آب سرانی ابلاغ می‌شود

نماینده شیروان با اشاره به صدور مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب‌های زیرزمینی منطقه سرانی شیروان، گفت: تأمین پنجاه‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح آبرسانی بزرگ در سفر استانی رئیس‌جمهور مصوب شده بود که ۶۰ درصد از این اعتبار از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۴۰ درصد نیز از محل مشارکت است.

جدی افزود: ۲ هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای شروع کار و حفاری‌های این طرح ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتقال آب منطقه سرانی شیروان به مناطق مرکزی استان از طرح‌های مهمی آبی کشور است که حتی رئیس‌جمهور نیز موافقت خود را با تأمین منابع مالی بخشی از این طرح از محل صندوق توسعه ملی اعلام کرده است.

نماینده شیروان یادآور شد: بر اساس این طرح؛ سالانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت استخراج و با تأمین و انتقال آب پایدار بخش زیادی از نیاز شهروندان به آب آشامیدنی تأمین می‌شود.


برای تأمین سوخت صنایع استان با مشکل مواجه هستیم 

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آخرین جلسه‌ای که در راستای پیگیری این موضوع انجام شد مقرر شد مطالعات انتقال خط لوله سوخت از مسیر مشهد یا سبزوار شروع شود.

جدی اضافه کرد: در استان خراسان شمالی برای تأمین سوخت بنزین، گاز ال پی جی و نفت و گاز با مشکل مواجه هستیم .

وی تصریح کرد: درحالی‌که از صنایع تعهد می‌گیریم که در زمستان از سوخت جایگزین استفاده کنند؛ اما در استان توان تأمین سوخت جایگزین را نداریم و عملاً صنایع را در بن‌بست قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بستن شیر سوخت صنایع استان ناشی از مدیریت ضعیف در استان است.

انتهای خبر/گ

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک