جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ساعت ۱۹:۳۰

بانک‌های خراسان‌شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراهی نمی‌کنند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: متاسفانه بانک‌‌های استان همکاری مناسب و خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند و به بهانه‌های مختلف از پرداخت تسهیلات سر باز می‌زنند.
بانک‌های خراسان‌شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراهی نمی‌کنند,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایرنا علی فخرانی اظهار کرد: بانک مسکن تنها بانکی است که برای پرداخت تسهیلات برای طرح نهضت ملی استان پای کار است و سایر بانک ها در این باره همکاری نکرده اند، این در حالی است که در سایر استان ها پرداخت تسهیلات با عاملیت بانک های مختلف در حال انجام است.

وی درباره علت همکاری نکردن بانک ها برای پرداخت تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: برخی بانک ها اعلام کرده اند که برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با تعداد بالا، اختیار لازم ندارند و در این باره باید با تهران هماهنگ شود، برخی از بانک ها هم پرداخت تسهیلات را منوط به خواب پول متقاضیان کرده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برخی بانک های استان هم برای پرداخت تسهیلات، ارائه مدارک خارج از ضوابط، همچون ارائه گواهی عدم خلاف از شهرداری درخواست کرده اند که این امر خود مانعی برای دریافت این تسهیلات شده است.

وی گفت: نبود همکاری بانک ها سبب شد تا جایگاه خراسان شمالی در شاخص های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن پایین باشد در این زمینه گزارش ها از پرداخت تسهیلات بانکی در استان تهیه و به تهران ارسال می شود.

فخرانی افزود: براساس آخرین ارزیابی ها از اجرای این طرح که با حضور وزیران انجام شد، این استان در زمینه پرداخت تسهیلات به پروژه های خودمالکی در رتبه ۲، زمینه پرداخت تسهیلات به پروژه های انبوه سازی در رتبه چهار، اجرای فونداسیون رتبه هشت، اتمام اسکلت رتبه ۱۱ و اتمام سفت کاری ها رتبه ۱۳ استان های کشور قرار دارد.

 براساس قانون ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی باید به ساخت مسکن تخصیص یابد و درصورتی که بانکی به آن عمل نکند، باید پاسخگو باشد.

براساس این گزارش، اکنون ساخت بیش از ۲۴ هزار وحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با مساحت بیش از ۵۶۰ هزار مترمربع در شهرهای استان آغاز شده است.

دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور را برنامه ریزی کرده است که در استان خراسان شمالی هم براساس برنامه ریزی و هدفگذاری ها ۴۷ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته می شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک