یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ساعت ۵:۳۴
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

تامین زمین مسکن ملی نیازمند اعتبار کلان ملی است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه برای اجرای طرح مسکن ملی باید یک هزار و ۸۵۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شود، گفت: برای الحاق این زمین‌ها به تامین اعتبارات کلان ملی نیاز است.
تامین زمین مسکن ملی نیازمند اعتبار کلان ملی است,

سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: در دولت سیزدهم اجرای طرح جهش تولید مسکن برای متقاضان، پیشانی کار دولت است. 

میر کریمی گفت: برای اجرای این طرح در استان باید یک هزار و ۸۵۰ هکتار زمین به محدوده و حریم شهرهای استان الحاق شود که برای الحاق این زمین‌ها به تامین اعتبارات کلان ملی نیاز است. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: درصورتیکه این اعتبار مورد نیاز تامین نشود با اعتبارات استانی، اجرای این طرح محقق نخواهد شد. 
وی در ادامه با بیان اینکه برای این طرح در استان قطعا بهره‌برداری از زمین‌های ملی و دولتی در اولویت است، عنوان کرد: با این وجود، شهرهای آشخانه، شیروان و فاروج در محدوده و حریم مناطق خود فاقد زمین‌های کافی ملی و دولتی هستند که باید به سراغ الحاق زمین‌های کشاورزی رفت که متاسفانه مالکان این زمین‌ها خرده مالک هستند. 
میر کریمی گفت: در زمینه الحاق زمین‌های کشاورزی به اجرای طرح جهش تولید مسکن ملی به محدوده حریم مناطق شهری ابتدا می‌بایست توافق مالکان این زمین‌ها همچنین انجام آزمایشات خاک برای شناسایی جنسیت و مرغوبیت خاک این زمین‌ها انجام شود. 
وی خواستار شد: دفتر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سریعتر نسبت به بررسی و اعلام جنسیت و مرغوبیت خاک زمین‌های کشاورزی جانمایی شده در شهرهای آشخانه و شیروان پاسخ دهد. 
در عین حال، این مسئول اعلام کرد: در نیمه دوم امسال در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد که برای حل مشکل تامین زمین در شهر آشخانه زمینی ملی به مساحت ۸۵ هکتار بابت شهرک‌سازی به اجرای طرح جهش تولید مسکن ملی بهره‌برداری شود. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های استانداری، در کارگروه امور زیربنایی استان سرانجام در نیمه دوم امسال توافق شد که ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی که در مجاورت حریم شهر آشخانه است به محدوده این شهر برای اجرای طرح جهش تولید مسکن ملی الحاق شود. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: حال باید فرآیندهای اداری آن انجام شود. 
میرکریمی تاکید کرد: این اداره کل به تنهایی نمی‌تواند این مسئولیت را به پیش ببرد، ضرورت دارد که ادارات ذی ربط در زمینه الحاق زمین‌ها به حریم و محدوده شهرها برای اجرای طرح جهش تولید مسکن ملی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک