جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۷۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ساعت ۱۵:۳
یادداشت؛

قشر خاکستری نقطه مجذوب آهن‌رباست و همیشه تعیین کننده هستند

اصولاً افراد جامعه به سه قشر تقسیم می‌شوند که در مواقع بحرانی قشر خاکستری که غالباً نوجوانان هستند و درصد بالای جامعه نیز هستند همیشه تعیین‌کننده هستند بطوری که این قشر هر طرف که بایستند اگر طرف مقابل را زمین نزنند هم آن را به دردسر می‌اندازند.
قشر خاکستری نقطه مجذوب آهن‌رباست و همیشه تعیین کننده هستند,

به گزارش عصراترک، اساساً حکومت‌های ایدئولوژیک مانند جمهوری اسلامی ایران که اساس تشکیل و تشکل آن بر اساس یک سری متد مشخص هست که قابل‌تغییر یا کوتاه‌آمدن نیست و حتی حکومت‌های کمونیستی افراد جامعه مخاطب را به سه دسته تقسیم می‌کند سفید، سیاه و خاکستری.

قشر سفید همان کسانی‌اند که پا پوست و خون خود به ایدئولوژی مدنظر حکومت باور دارد و حتی ممکن است در جایی حکومت به‌خاطر دوام خود از ایدئولوژی‌اش عقب‌نشینی کند او نه‌تنها حکومت را برای این کار سرزنش می‌کند؛ بلکه این دسته حکومت را وادار می‌کنند تا دوباره به همان پلهٔ اول و سطح عالی ایدئولوژی‌اش برگردد.

این دسته همواره برای ایدئولوژی‌اش هزینه می‌پردازد و مانند سربازی پابه‌رکاب برای حکومت از جان و مال هزینه می‌دهد که در هر حکومتی درصد آن درصد خوبی است که نمونه آن همین شهدایی هستند که همواره با خونشان درخت ایدئولوژی مقدس را آبیاری داده‌اند و تنومند ساخته‌اند لکن این دسته اکثریت نیست.

دسته دوم نیز نقطه مقابل این است که اساساً خود را در مقابل این ایدئولوژی می‌داند و همواره با تبلیغات فکری و…. سعی در پایین کشیدن پرچم این تفکر را دارد. این دسته غالباً در مواقع حساس و در تنگناها خود را بیشتر نشان می‌دهد و الا در جامعه مؤثر نیست.

دسته سوم که نقطه مجذوب آهن‌رباست و اساساً دسته یک و دو هرکدام که قوی‌تر و جذاب‌تر عمل کند می‌تواند آن را جذب کنند. همان قشر خاکستری است که اساساً حالت فعلی‌اش غالباً خنثی است لکن این قشر که غالباً نوجوانان هستند و درصد بالای جامعه نیز هستند همیشه تعیین‌کننده هستند هر طرف که بایستند اگر طرف مقابل را زمین نزنند هم آن را به دردسر می‌اندازند.

در اغتشاشات سال قبل باتوجه‌به شرایط اقتصادی که ثمره تحریم و گاهی خیانت برخی از مسئولین است و نیز تبلیغات قوی دشمن به‌وسیله رسانه‌های جمعی‌اش، نظام و طرف‌داران نظام و اینفلوئنسرهایش گروه‌گروه از این قشر را از دست‌دادند و این گروه مدت موقتی با هیجان و برای عقده‌گشایی و علل مختلف جذب جبهه مقابل شدند هر چند با رهنمودهای رهبری عزیز متنبه شدند لکن هزینه‌های جبران‌ناپذیری بر ما تحمیل کردند.
اخیراً رهبری در دیدار با ورزشکاران چندین ساعت نشستن و پای نمایش و سخنان این جوانان و نوجوانان دقیقاً دشمن این سنگر را خوب تشخیص داده و با کشته‌سازی و نیرنگ و مظلوم‌نمایی و اینکه چرا دختری کشته شد، کودکی کشته شد و… ناجوانمردانه سعی در جذب این قشر خاکستری را دارد.
اگر فعل و قول ولی‌فقیه برایمان حجت باشد که هست همین کلام پایانم بماند برای تفکر که جلسات ولی‌فقیه باسیاست مداران سفرا و دیپلمات‌ها غالباً یک‌ساعته است؛ ولی همین ولی‌فقیه حتی یک جلسه یک‌ساعته نیز با جوانان و نوجوانان ندارد و غالب جلسات کاملاً دوستانه و پدر و فرزندی و ساعت‌ها در فضایی صمیمی با جان‌ودل و مهر هم‌کلام و همنشین فرزندانش می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل وحیدی، کارشناس مسائل سیاسی خراسان شمالی 

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک